| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Tasarım İletişimi I | TAS211 | 3 | 2 + 2 | 5,0 |
| Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL TASARIM |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama – Alıştırma, Öğrenci Ödevleri (Görsel ve sözel sunumlar) |
| EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Dr. Çisem ERCÖMERT GÖRGÜN (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | Arş. Gör. Dr. Çisem ERCÖMERT GÖRGÜN |
| Amaç |
Endüstri ürünleri tasarımında kullanılan görselleştirme tekniklerinin ve araçların öğrencilere tanıtılması,temel çizim becerilerini geliştirmek,2 ve 3 boyutlu düşünebilme yeteneğini kazandırmak |
| Ders İçeriği |
Perspektif, patlamış perspektif, serbest el çizimi ile anlatım tekniklerinin uygulanması. Karakalem, markör, toz boya, Akrilik boya ve Mürekkep ile renklendirme uygulamaları. Sayfa düzeni, arka plan düzenleri, insan-nesne ilişkisi ile senaryolar oluşturulması. Görsel sunum teknikleri ile tasarım sürecinin etkin bir şekilde sunulması. |
| Ders Kaynakları |
Öğretim elemanı ders notları. Sketching: Drawing Techniques for Product Designers ? Koos Eissen, Roselien Steur Rend
Eissen, K.,Steur, R., Sketching, BIS Publishers, 2008. Pipes, A.,DrawingforDesigners, LaurenceKingPublishers, 2007. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev 1 | 10 |
| Toplam | 40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %60 |
| Toplam | %60 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 13 | 39 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 123 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,82 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Tek kaçışlı ve iki kaçışlı perspektif, daire ve elips çizim kuralları. | |
| 3 | Basit geometrik şekil ve obje çizim çalışmaları. | |
| 3 | Basit geometrik şekil ve obje çizim çalışmaları. | |
| 5 | Basit geometrik objelerin tek ve çift kaçışlı perspektifte kompozisyonları. | |
| 5 | Basit geometrik objelerin tek ve çift kaçışlı perspektifte kompozisyonları. | |
| 7 | Basit geometrik objelerin renkli kalem ile ışık, gölge ve tonlama teknikleri. | |
| 7 | Basit geometrik objelerin renkli kalem ile ışık, gölge ve tonlama teknikleri. | |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Basit geometrik şekillerin toz pastel ışık, gölge ve tonlama teknikleri. | |
| 11 | Toz pastel ve renkli kalem ile ürün doku, materyal, illüstrasyon teknikleri. Karma teknikler ile ileri düzey ürün doku, materyal illüstrasyon teknikleri. | |
| 11 | Toz pastel ve renkli kalem ile ürün doku, materyal, illüstrasyon teknikleri. Karma teknikler ile ileri düzey ürün doku, materyal illüstrasyon teknikleri. | |
| 12 | Basit geometrik şekillerin marker ve renkli kalem ile ışık, gölge ve tonlama teknikleri. Karma teknikler ile ileri düzey ürün doku, materyal İllüstrasyon teknikleri. | |
| 14 | Marker ve toz pastel ile ürün doku, materyal illüstrasyon teknikleri. Karma teknikler ile ileri düzey ürün doku, materyal illüstrasyon teknikleri. | |
| 14 | Marker ve toz pastel ile ürün doku, materyal illüstrasyon teknikleri. Karma teknikler ile ileri düzey ürün doku, materyal illüstrasyon teknikleri. |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Kağıt üzerine 2 ve 3 boyutlu olarak düşüncelerini düzgün aktarabilir, | |||
| Eskiz yaparken kullanılacak çizim malzemelerinin kendilerine has özelliklerini öğrenir, | |||
| Perspektif algıyı ve perspektif çizim yeteneğini kazanır. | |||
| Hızlı görselleştirme ve eskiz yapabilir, |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |