| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Tasarım; Tarih, Kuramlar ve Yöntemler | TAS218 | 4 | 2 + 2 | 5,0 |
| Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL TASARIM |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Aybeniz GÖKMEN (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Tasarımı tarihsel açıdan ele alıp kökenlerini incelemek, tarih öncesi dönemlerden başlayarak gereksinim araç üretme kavramının gelişiminin uygarlıklar ve teknolojileri açısından ele alınmas tasarım kuram ve yöntemlerini, tasarım alanının temel bileşenleri ile tasarım bilgi türlerini öğretmek, edinilen teorik bilgiler ile bir tasarım sürecini başından sonuna kadar uygulamalar ile deneyimlemek. |
| Ders İçeriği |
Tasarım kuram ve yöntemlerine giriş, tasarımın tarihsel gelişimi,tasarım alanı bileşenleri, biçim kavramı, işlev kavramı, teknoloji, çevresel denge/doğal denge, tasarım ve tasarlama, tasarımcı düşünme, problem çözme, tasarım problemi ve çözüm, tasarım süreci, tasarım süreci stratejileri, tümdengelim-tümevarım, hipotetik dedüksiyon, tasarımcı düşünme yöntemleri tasarımcı düşünme ve öğrenme, biliş stilleri, bilgi, bellek, bilgi türleri, tasarım bilgisi grupları, tasarım içinde bilgi, tasarım problemine bağlı olarak bilgi tipleri, tasarım bilgisi kategorileri tasarım bilgisinin yapısı, tasarım bilgisi araştırmaları. Biçimin düşünülmesi ve oluşturulması, biçimlendirme yaklaşımları, endüstriyel tasarım süreci strüktürleri. tasarım çıktısına bağlı tasarım ilkeleri, benzeşim modelleri. |
| Ders Kaynakları | |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Dersin Tanıtımı ve Temel Kavramlar | Ders |
| 2 | Tasarım Tarihi: Endüstri Öncesi Dönem | Ders |
| 2 | Tasarım Tarihi: Endüstri Öncesi Dönem | Ders |
| 4 | Tasarım Tarihi: Endüstri Öncesi Dönem (Orta Çağ, Rönesans) | Ders |
| 5 | Tasarım Tarihi: Endüstri Öncesi Dönem (17. ve 18. yüzyıl) | Ders |
| 6 | Tasarım Tarihi: Endüstriyel Dönem (19. yüzyıl ve Endüstri Devrimi) | Ders |
| 7 | Tasarım Tarihi: Endüstriyel Dönem (Arts&Crafts ve Art Nouveau) | Ders |
| 8 | Tasarım Tarihi: Endüstriyel Dönem (De Stijl ve Bauhaus) | Ders |
| 9 | Tasarım Tarihi: Endüstriyel Dönem (Dada, Surrealizm, Futurizm) | Ders |
| 10 | Tasarım Tarihi: Endüstriyel Dönem (Modernizm, Art Deco, Pop Art) | Ders |
| 11 | Tasarım Tarihi: Endüstriyel Dönem (Postmodernizm) | Ders |
| 12 | Güncel Tasarım Kuramları | Ders |
| 12 | Güncel Tasarım Kuramları | Ders |
| 14 | Güncel Tasarım Yöntemleri | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Tasarım sürecini problem tanımından çözümüne kadar uygulayarak öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Tasarım kuram ve yöntemlerini öğrenir ve tasarım sürecine dahil eder | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Tasarım bilgi tipleri, yapısı ve araştırmaları hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Tasarımı tarihsel çerçevede ele alır | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Tasarım sürecini problem tanımından çözümüne kadar uygulayarak öğrenir. | 2 | - | 1 | 1 | 2 | - | 3 | - | - | - | - | - | - | 1 | 2 | ;
| Tasarım kuram ve yöntemlerini öğrenir ve tasarım sürecine dahil eder | 2 | - | 1 | 1 | 2 | - | 3 | - | - | - | - | - | - | 1 | 2 | ;
| Tasarım bilgi tipleri, yapısı ve araştırmaları hakkında bilgi sahibi olur. | 2 | - | 1 | 1 | 2 | - | 3 | - | - | - | - | - | - | 1 | 2 | ;
| Tasarımı tarihsel çerçevede ele alır | 2 | - | 1 | 1 | 2 | - | 3 | - | - | - | - | - | - | 1 | 2 | ;
| Ortalama Değer | 2 | - | 1 | 1 | 2 | - | 3 | - | - | - | - | - | - | 1 | 2 |