Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tasarım İletişimi II | TAS204 | 4 | 2 + 2 | 5,0 |
Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL TASARIM |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim, anlatım, soru-cevap, uygulama. |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Demet Deniz KEYVANKLI DÜLGER |
Ders Veren | |
Amaç |
Ders öğrencilerin ürün çizim, etkin ve güncel tekniklerle illüstrasyon ve sunum becerilerini geliştirmeyi amaçlar. |
Ders İçeriği |
2 ve 3 boyutlu görselleştirme ve görsel iletişim tekniklerinin geliştirilmesi. Perspektif çizim yöntemlerinin detaylandırılması ile birlikte ışık, gölge, ton farklılılarının çizime aktarılması ve birden fazla çizim tekniğinin kullanılması ile birlikte ürün görselleştirmelerinin yapılması. Proje öncesi soyut düşünceye dayalı eskizler, görsel çözüm üretme ve teknik çizim, plan, kesit, ölçeklendirme yapılması. Pafta düzenlemesinin öğrenilmesi, sunum becerilerinin geliştirilmesi. |
Ders Kaynakları |
Powell, D., Tasarım Temsil Teknikleri: Tasarım Fikirlerini Çizme ve Sunma Teknikleri.
Shimizu, Y., Yaratıcı Temsil Teknikleri. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin içeriği, amaç ve işleniş yönteminin tanıtılması. | |
2 | Perspektif çizim yöntemlerinin pekiştirilmesi. | |
3 | Işık, gölge, tonlama çalışmaları. | |
3 | Işık, gölge, tonlama çalışmaları. | |
5 | Materyal illustrasyon teknikleri. | |
5 | Materyal illustrasyon teknikleri. | |
7 | Ara sınav. | |
8 | Sunum Paftası: Amacı, tanımı, boyutları ve örnek çalışmalar | |
9 | Sunum paftası hazırlama teknikleri. | |
9 | Sunum paftası hazırlama teknikleri. | |
11 | Görsel araçların kullanımı. | |
12 | Örnek sunum hazırlama ve değerlendirme teknikleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Perspektif çizim yöntemlerini ve tekniklerini uygular. | |||
Farklı çizim tekniklerini kullanarak ürün görselleştirmeleri yapabilir. | |||
2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım ve görselleştirme tekniklerini başarılı bir şekilde uygular. | |||
Işık, gölge ve ton farklılıklarını çizime aktarabilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Perspektif çizim yöntemlerini ve tekniklerini uygular. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Farklı çizim tekniklerini kullanarak ürün görselleştirmeleri yapabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım ve görselleştirme tekniklerini başarılı bir şekilde uygular. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Işık, gölge ve ton farklılıklarını çizime aktarabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |