EN
  • Anasayfa
  • TAS230 Tasarım Psikolojisi (2025 - 2026 / 4. Yarıyıl)
  • EN
TAS230 - Tasarım Psikolojisi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tasarım Psikolojisi TAS230 4 2 + 2 3,0 Pdf
Birim Bölüm
ENDÜSTRİYEL TASARIM
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. Anlatım, Soru-Yanıt, Uygulama – Alıştırma
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Aybeniz GÖKMEN (Yıl: 2025 - 2026) Prof. Dr. Bülent YILMAZ (Yıl: 2022 - 2023)
Ders Veren
Amaç

Ürün geliştirmenin psikolojisini, kullanıcının ürün anlamlandırmaları ve kullanıcı deneyiminin ürün tasarımına yansıması ile tüketim toplumunun yapısını ve tasarım ile ilişkisini, sembolik ve gösteriş tüketiminin tüketim kültürü içindeki yerinin ürün tasarımı süreçlerine olan etkisinin öğrenilmesi.

Ders İçeriği

İnsan tercihlerinin ve motivasyonlarının evrimsel kökeni, Biyolojik Bildirim Teorisi, Sembolik, gösteriş tüketimi, moda teorisi, bilgi akımı, sosyal ağlar Ürün tanıma, marka ve reklam, ürün olarak tasarım haberleri ve eğitimi Hizmet sektörünün sosyal psikolojisi, kurumsal iletişim sezgisel maliyet, fayda, risk algısı ile finansal ürünlerin tasarımı, ürün estetiği ve Darwin, pazar araştırmaları, ürün geliştirme ve yaratıcılık psikolojisi

Ders Kaynakları Norman, Donald (2002). The Design of Everyday Things, New York: Basic Books
The Journal of Happiness & Well-Being 1(1):1-19. Fogg, B. J., “A Behavior Model for Persuasive Design.”Persuasive ,Claremont: Springer-Verlag, 2009.
Oktay, Derya, Tasarımda Kullanıcı Katılımı, 1990
Bayhan, Vehbi, Tüketim Toplumunda Bireyin Ontolojik Mottosu : “Tüketiyorum Öyleyse Varım”, 2005.
Akay Diyar, Kurt Mustafa, Kullanıcı Merkezli Tasarım Ve Ürün Kullanılabilirliği Üzerine Bir Literatür Araştırması, 2008.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin içeriği, amacı ve işleniş yöntemi hakkında bilgi verilmesi. Ders
2 Psikolojinin temel kavramlar Ders
3 İnsan tercihlerinin ve motivasyonlarının evrimsel kökeni Ders
4 Algısal süreci etkileyen iç ve dış etkenler, bilinç – bilinçaltı algılamada bilgi ve deneyimin önemi Ders
5 Sembolik, gösteriş tüketimi Ders
6 Moda teorisi, bilgi akımı, sosyal ağlar Ders
7 Ara Sınav Ders
8 Ürün tanıma, marka kimliği ve reklam Ders
9 Hizmet tasarımının sosyal psikolojisi, kurumsal iletişim Ders
10 Sezgisel maliyet, fayda, risk algısı, finansal ürünlerin tasarımı Ders
11 Ürün estetiği ve Darwin Ders
12 Pazar araştırmaları Ders
13 Ürün geliştirmenin psikolojisi Ders
14 Yaratıcılık psikolojisi Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İnsan tercihlerinin ve motivasyonlarının evrimsel kökenlerinin tartışabilir, Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Ürün estetiği kavramını öğrenir, Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Tüketimin sosyal psikolojinin öğrenir ve tartışabilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
İnsan tercihlerinin ve motivasyonlarının evrimsel kökenlerinin tartışabilir, - - - 2 - 2 1 - - 2 - - - 1 2
Ürün estetiği kavramını öğrenir, - - - 2 - 2 1 - - 2 - - - 1 2
Tüketimin sosyal psikolojinin öğrenir ve tartışabilir. - - - 2 - 2 1 - - - - - - 1 2
Ortalama Değer - - - 2 - 2 1 - - 1,33 - - - 1 2