Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Temel Tasarım II | TAS102 | 2 | 2 + 6 | 9,0 |
Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL TASARIM |
||||
Ön Koşul Dersler |
|
||||
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe | ||||
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma, Tartışma, Öğrenci Ödevi(görsel ve sözel sunumlar) | ||||
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Demet Deniz KEYVANKLI DÜLGER | ||||
Ders Veren | |||||
Amaç |
Soyut düşünce, temel tasarım kavram ve ilkeleri, mimari program, işlev ve kullanıcı konularında bilgi ve kavrayış kazandırmak çevre ve mekan analizi, eleştirel tartışma, hacimsel gereklilikleri belirleyebilme, çalışmalarını farklı ölçeklerde, iki ve üç boyut üzerinde ifade edebilme, analitik düşünebilme, planometrik ve volumetrik yöntemleri kullanarak mekan kurgulayabilme becerisi kazandırmak. |
||||
Ders İçeriği |
Algılamada Gestalt ilkeleri, kompozisyon çalışmaları, denge, oran, hiyerarşi, bütünlük, etki noktası gibi temel tasarımın ilkelerinin farklı malzemelerle 2 ve 3 boyutlu anlatımı ve uygulamaları. Düşünce ve görsel formların yorumunu yapabilecek yeteneklerin geliştirilmesi; tasarımın temel ilkeleri: zıtlık-uygunluk, simetri, tekrar, hiyerarşi; tasarımın dengeleme ilkeleri: ritim, denge, egemenlik; görsel algı psikolojisi uygulamaları ve analizleri; üç boyutlu strüktür çalışması: kağıt katlama; görsel zekayı geliştirme teknikleri; düzen biçimlemesi: kompozisyon teknikleri; kavramlar. |
||||
Ders Kaynakları |
Wong, W., 1993. Principles of Form and Design. Van Nostrand Reinhold. New York. Zelanski, P., Fiscer, M.P., 1995. Design Principles and Problems, Fort Worth: Harcourt Brace.
|
||||
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 8 | 14 | 112 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 12 | 3 | 36 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 6 | 8 | 48 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 20 | 1 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 10 | 1 | 10 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 25 | 1 | 25 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 30 | 1 | 30 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 25 | 1 | 25 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 336 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 13,18 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin amaç, kapsam ve yönteminin belirlenmesi | |
2 | Ton Çalışmaları | |
3 | Renk Çalışmaları | |
4 | Renk çalışmaları | |
5 | Proje 1 | |
5 | Proje 1 | |
7 | Ara Sınav | |
9 | Proje 2 | |
9 | Proje 2 | |
9 | Proje 2 | |
11 | Proje 3 | |
11 | Proje 3 | |
11 | Proje 3 | |
14 | Final Projesi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
.Hacimsel gereklilikleri belirleyebilmek ve bu incelemeyi farklı ölçeklerde, iki/üç boyut üzerinde ifade edebilme becerisi kazanmak | |||
Soyut düşünce, temel tasarım kavram ve ilkeleri konusunda bilgi ve kavrayış sahibi olmak | |||
Ürün-işlev-kullanıcı-çevre ilişkisi kurmak | |||
Temel tasarım prensip ve öğelerinin ürün tasarımında kullanmak |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
.Hacimsel gereklilikleri belirleyebilmek ve bu incelemeyi farklı ölçeklerde, iki/üç boyut üzerinde ifade edebilme becerisi kazanmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Soyut düşünce, temel tasarım kavram ve ilkeleri konusunda bilgi ve kavrayış sahibi olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ürün-işlev-kullanıcı-çevre ilişkisi kurmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Temel tasarım prensip ve öğelerinin ürün tasarımında kullanmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |