| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Temel Tasarım II | TAS102 | 2 | 2 + 6 | 9,0 |
| Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL TASARIM |
||||
| Ön Koşul Dersler |
|
||||
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe | ||||
| Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma, Tartışma, Öğrenci Ödevi(görsel ve sözel sunumlar) | ||||
| EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Hilal ERDEM (Yıl: 2025 - 2026) | ||||
| Ders Veren | |||||
| Amaç |
Dersin amacı, tasarım elemanları, prensipleri, renk bilgisi, temel malzeme ve tekniklerin kullanılarak öğrencinin tasarım becerilerinin geliştirilmesidir. |
||||
| Ders İçeriği |
Bu ders, renk bilgisi, renk çalışmaları, malzemenin doğası ve strüktürel prensipler, tasarım öğeleri, tasarım prensipleri ve rengi kullanımı ile 2 ve 3 boyutlu kompozisyonlar oluşturmayı içermektedir. |
||||
| Ders Kaynakları |
Zelanski, P., Fiscer, M.P., (1995). Design Principles and Problems, Fort Worth: Harcourt Brace.
Wong, W., (1993) . Principles of Form and Design. Van Nostrand Reinhold. New York. |
||||
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 8 | 14 | 112 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 12 | 3 | 36 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 6 | 8 | 48 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 20 | 1 | 20 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 10 | 1 | 10 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 5 | 10 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 25 | 1 | 25 |
| Uygulama 1 | Uygulama 1 | 30 | 1 | 30 |
| Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 25 | 1 | 25 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 336 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 13,18 | |||
| AKTS | 9,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Dersin amaç, kapsam ve yönteminin belirlenmesi | |
| 2 | Ton Çalışmaları | |
| 3 | Renk Çalışmaları | |
| 4 | Renk çalışmaları | |
| 5 | Proje 1 | |
| 5 | Proje 1 | |
| 7 | Ara Sınav | |
| 9 | Proje 2 | |
| 9 | Proje 2 | |
| 9 | Proje 2 | |
| 13 | Proje 3 | |
| 13 | Proje 3 | |
| 13 | Proje 3 | |
| 14 | Final Projesi |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| .Hacimsel gereklilikleri belirleyebilmek ve bu incelemeyi farklı ölçeklerde, iki/üç boyut üzerinde ifade edebilme becerisi kazanmak | |||
| Soyut düşünce, temel tasarım kavram ve ilkeleri konusunda bilgi ve kavrayış sahibi olmak | |||
| Ürün-işlev-kullanıcı-çevre ilişkisi kurmak | |||
| Temel tasarım prensip ve öğelerinin ürün tasarımında kullanmak |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Soyut düşünce, temel tasarım kavram ve ilkeleri konusunda bilgi ve kavrayış sahibi olmak | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |