EN
  • Anasayfa
  • TAS102 Temel Tasarım II (2025 - 2026 / 2. Yarıyıl)
  • EN
TAS102 - Temel Tasarım II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Temel Tasarım II TAS102 2 2 + 6 9,0 Pdf
Birim Bölüm
ENDÜSTRİYEL TASARIM
Ön Koşul Dersler
Ders Adı Zorunlu?
TAS101 Temel Tasarım I Evet
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma, Tartışma, Öğrenci Ödevi(görsel ve sözel sunumlar)
EBS Koordinatörü Arş. Gör. Hilal ERDEM (Yıl: 2025 - 2026)
Ders Veren
Amaç

Dersin amacı, tasarım elemanları, prensipleri, renk bilgisi, temel malzeme ve tekniklerin kullanılarak öğrencinin tasarım becerilerinin geliştirilmesidir.

Ders İçeriği

Bu ders, renk bilgisi, renk çalışmaları, malzemenin doğası ve strüktürel prensipler, tasarım öğeleri, tasarım prensipleri ve rengi kullanımı ile 2 ve 3 boyutlu kompozisyonlar oluşturmayı içermektedir.

Ders Kaynakları Zelanski, P., Fiscer, M.P., (1995). Design Principles and Problems, Fort Worth: Harcourt Brace.
Wong, W., (1993) . Principles of Form and Design. Van Nostrand Reinhold. New York.
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 8 14 112
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 12 3 36
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 6 8 48
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 20 1 20
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 10 1 10
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 5 10
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 20 1 20
Ödev 1 Ödev 1 25 1 25
Uygulama 1 Uygulama 1 30 1 30
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 25 1 25
Toplam İş Yükü (Saat) 336
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 13,18
AKTS 9,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin amaç, kapsam ve yönteminin belirlenmesi
2 Ton Çalışmaları
3 Renk Çalışmaları
4 Renk çalışmaları
5 Proje 1
5 Proje 1
7 Ara Sınav
9 Proje 2
9 Proje 2
9 Proje 2
13 Proje 3
13 Proje 3
13 Proje 3
14 Final Projesi
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
.Hacimsel gereklilikleri belirleyebilmek ve bu incelemeyi farklı ölçeklerde, iki/üç boyut üzerinde ifade edebilme becerisi kazanmak
Soyut düşünce, temel tasarım kavram ve ilkeleri konusunda bilgi ve kavrayış sahibi olmak
Ürün-işlev-kullanıcı-çevre ilişkisi kurmak
Temel tasarım prensip ve öğelerinin ürün tasarımında kullanmak
;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Soyut düşünce, temel tasarım kavram ve ilkeleri konusunda bilgi ve kavrayış sahibi olmak 5 - - - - - - - - - - - - - -
Ortalama Değer 5 - - - - - - - - - - - - - -