EN
  • Anasayfa
  • GST116 Biyomimikri (2025 - 2026 / 2. Yarıyıl)
  • EN
GST116 - Biyomimikri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Biyomimikri GST116 2 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
ENDÜSTRİYEL TASARIM
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama – Alıştırma, Tartışma, Öğrenci ödevi (görsel ve sözel sunumlar)
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Müge GÖKEN (Yıl: 2025 - 2026) Prof. Dr. Bülent YILMAZ (Yıl: 2022 - 2023)
Ders Veren
Amaç

Biyomimikri, tasarım problemlerini çözebilmek ve kullanıcı ihtiyaçlarına cevap verebilmek için doğadan ilham almayı ya da doğayı taklit etmeyi öğrenmeyi amaçlamaktadır.

Ders İçeriği

Biyomimikri kavramının öğrenilmesi. Doğadan esinlenilmiş tasarım örneklerinin incelenmesi. Biyomimikrinin doğayı hangi yönleriyle ele aldığının öğrenilmesi. Doğadaki malzemelerin ve özelliklerinin tanıtılması. Ürün tasarımında doğadan esinlenme yöntemlerinin öğrenilmesi. Doğadan esinlenerek ürün tasarlama.

Ders Kaynakları Öğretim elemanının ders notları.
Macnab, M. 2011. Design by Nature: Using Universal Forms and Principles in Design. New Riders.
Benyus, J. M. 1997. Biomimicry: Innovation Inspired by Nature. William Morrow & Company.
Pawlyn, M. 2011. Biomimicry in Architecture. Riba Publishing.
Baumesiter,D. 2014. Biomimicry Resource Handbook: A Seed Bank of Best Practices. Paperback.
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2018 - 2019 2020 - 2021 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 7 1 7
Final Final 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 73
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,86
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin amaç, kapsam ve yönteminin anlatılması Ders
2 Biyomimikri kavramının anlatılması Ders
3 Tasarım ve yeniliklerde taklit edilebilecek doğal zenginlikler Ders
4 Biyomimikri çeşitlerinin anlatılması Ders Sınıf Dışı Çalışma
5 Biyomimikri çeşitlerinin örneklendirilmesi Ders Sınıf Dışı Çalışma
6 Yapılar ve aletler için bir model olarak doğa Ders Sınıf Dışı Çalışma
7 Biyolojiden esinlenen mekanizmalar Ders Sınıf Dışı Çalışma
8 Ara Sınav Ders
9 Biyosensörler Ders
10 Ürün tasarımında biyolojik malzemeler Ders Sınıf Dışı Çalışma
11 Ürün tasarımında biyolojik malzeme uygulamaları Ders Sınıf Dışı Çalışma
12 Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması
12 Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması
12 Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Doğadaki biyolojik sistemleri keşfetmeyi öğrenir. Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Kompleks problemlerin çözümünde doğayı kullanma yöntemlerini öğrenir, Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Tasarım sürecinde biyomimikriyi hangi yöntemlerle ele alacağını öğrenir, Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Doğadaki malzemeleri tanır ve özelliklerini öğrenir, Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Doğadaki sistemlerinin öneminin farkına varır. Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Doğadaki biyolojik sistemleri keşfetmeyi öğrenir. - - 2 - - 3 - 1 - - - - - - 2
Kompleks problemlerin çözümünde doğayı kullanma yöntemlerini öğrenir, - 2 2 - - 3 - 1 - - - - - - 2
Tasarım sürecinde biyomimikriyi hangi yöntemlerle ele alacağını öğrenir, - 2 - - - 3 - 1 - - - - - - -
Doğadaki malzemeleri tanır ve özelliklerini öğrenir, - 2 1 - 1 3 - 1 - - - - - - -
Doğadaki sistemlerinin öneminin farkına varır. - - - - 1 3 - 1 - - - - - - -
Ortalama Değer - 1,2 1 - 0,4 3 - 1 - - - - - - 0,8