EN
  • Anasayfa
  • TAS408 Mesleki Yeterlilik Uygulamaları (2025 - 2026 / 8. Yarıyıl)
  • EN
TAS408 - Mesleki Yeterlilik Uygulamaları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Mesleki Yeterlilik Uygulamaları TAS408 8 2 + 8 15,0 Pdf
Birim Bölüm
ENDÜSTRİYEL TASARIM
Ön Koşul Dersler
Ders Adı Zorunlu?
TAS407 Ürün Geliştirme Evet
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma, Stüdyo içi tartışmalar, Araştırma Çalışmaları, Ürün Modelleri ve Eskiz Çalışmaları
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Bülent YILMAZ (Yıl: 2021 - 2022)
Ders Veren
Amaç

Araştırmaya dayalı bir endüstriyel tasarım projesi gerçekleştirilmesi. Geçmiş dönemlerde farklı derslerde edinilen bilgi ve becerilerin uygulamada sınanması. Öğrencinin zaman ve iş planına uygun çalışma disiplininin sınanması. Endüstriyel tasarım projesi aşamalarında yapılan çalışmaların uygun tekniklerle sunulma becerisinin sınanması

Ders İçeriği

Bu ders; endüstriyel veya girişimsel kuruluşlar bünyesinde, eş zamanlı olarak firma veya kullanıcı için ürün tasarımı yapan bir tasarımcının değerlendirdiği tüm üretim ve tasarlama kriterlerinin, bütüncül bir biçimde ele alınması; öğrencilerin, ürün tasarımı sürecinin araştırma, problem tanımlama, ürün analizleri, kavram geliştirme, yenilikçi ürün geliştirme, teknik detay çözme, malzeme ve üretim tekniği belirleme gibi aşamalarının dört yıllık bilgi birikimleri ile aktarılması. Birlikte çalıştıkları firmalar veya müşteriler tarafından kullanıcı etkileşimi ile birlikte profesyonel bir süreç olarak üretilebilecek ürünlere dönüştürme aşamasında tasarım ve üretim desteği alınmasını içerir.

Ders Kaynakları Öğretim elemanının ders notları
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 8 14 112
Önceden planlanmış özel beceriler Özel Destek / Yapısal Örnekler 4 14 56
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 4 14 56
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 2 4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 6 14 84
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 6 3 18
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 4 14 56
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma İnceleme / Anket Çalışması 6 1 6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Panel 6 3 18
Toplam İş Yükü (Saat) 438
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 17,18
AKTS 15,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Proje belirlenmesi: Projenin; adı, konusu, konusunun arka planı, (problem),nin amacı ve önemi, yönergeleri, çalışma yöntemi, sınırlamaları, çalışma takvimi içeren ürün dosyası oluşturulması ve sunulması, Tartışmalı Ders
2 İş tanımları hazırlanması: Ürün ve piyasa araştırması, taslak (eskizler) üzerinden beyin fırtınası yapılması, tasarım için görev beyanı hazırlanması, Tartışmalı Ders İnceleme / Anket Çalışması
3 Müşteri ihtiyaçlarının belirlenmesi: Potansiyel müşterilerin belirlenmesi, müşteriler için ihtiyaç analizi yapılması, İhtiyaçların sıralanması, anketler, Tartışmalı Ders İnceleme / Anket Çalışması
4 Kalite evi: Anket sonuçlarında kalite evi oluşturulması ve yorumlanması, Problem Çözme
5 Konsept oluşturma: konsept oluşturma (ürün tipleri, gereksinimler ve fonksiyonların belirlenmesi), Vaka Çalışması
6 Konsept geliştirme: Ergonomi, ürün yapısı (kullanım analizi; pratik kullanımı, kullanım işlemleri dizisi, kullanım döngüsü senaryosu, insan-makine ara yüzü, fiziksel konfor ve antropometrikler), konfor, algı ve bilgi süreci (görsel algı, psikolojik konfor ve ürün iletişimi), aşamaları tamamlandıktan sonra Ara jüri I gerçekleştirilir. Vaka Çalışması
7 Ürün prosedürleri: Ürün kalitesi ve güvenilirlik (ürün kalite seviyesi, güvenilirlik, güvenlik ve koruma, hijyen ve sağlık), kullanım yeri analizi, ürün iletişimi (işlev iletişimi ve ürün tanımlama), bakım ve yedek parça, yasalar ve çevresel etkiler, Vaka Çalışması
8 Ara sınavı
9 Konsept seçimi: Konsept puanlama matrisini kullanarak konsept seçimi Benzetim
10 Mock up: seçilen konseptin maketi yapılır ve maket üstünde çalışmalar yapılır, Gösterim
11 CAD: Tasarım kriterleri ve CAD ortamında tasarım, Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
13 Model&prototip: Ölçekli model veya prototip, Saha / Arazi Çalışması
13 Model&prototip: Ölçekli model veya prototip, Saha / Arazi Çalışması
14 Proje paftaları: Sınıf Dışı Çalışma
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Mevcut ürünler ve kullanıcılar üzerinde araştırma yapma becerilerini geliştirme Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Tasarım problemini kullanıcı deneyimi üzerinden tanımlama Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Araştırma yapma ve araştırma sonuçlarını görsel olarak sunabilme Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Verilen konu çerçevesinde yaratıcı çözüm/fikir üretme yöntemleri geliştirme, deneyim tasarımına çok yönlü ve bağlam bazında bakabilme Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Kullanıcı deneyimini oluşturan faktörleri analiz edebilme, analitik ve eleştirel bakış açıları geliştirebilme, senaryolar üzerinden kavramsallaştırabilme Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Mevcut ürünler ve kullanıcılar üzerinde araştırma yapma becerilerini geliştirme 5 - 4 5 - - - - - - - - 5 - -
Tasarım problemini kullanıcı deneyimi üzerinden tanımlama 5 - 5 5 4 - - - - - - - 5 - -
Araştırma yapma ve araştırma sonuçlarını görsel olarak sunabilme 5 - 1 - - 3 5 - - - 4 - 5 3 3
Verilen konu çerçevesinde yaratıcı çözüm/fikir üretme yöntemleri geliştirme, deneyim tasarımına çok yönlü ve bağlam bazında bakabilme 5 - 4 5 - - - - - - - 4 5 - -
Kullanıcı deneyimini oluşturan faktörleri analiz edebilme, analitik ve eleştirel bakış açıları geliştirebilme, senaryolar üzerinden kavramsallaştırabilme 5 - 5 5 - - - 3 - - - 4 5 - -
Ortalama Değer 5 - 3,8 4 0,8 0,6 1 0,6 - - 0,8 1,6 5 0,6 0,6