Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Geometri ve Teknik Çizim | TAS103 | 1 | 2 + 2 | 5,0 |
Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL TASARIM |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Türkçe |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Mehmet AYDIN |
Ders Veren | Prof. Dr. Mehmet AYDIN |
Amaç |
Teknik çizim ve araç takımı: çizim araçları, tanıtımı, kullanılması ve bakımı; teknik çizim kağıtları: standart kağıt ölçüleri; ölçekler: uygulamalar; standart çizgi: kullanıldığı yerler, çizgi çalışmaları; standart yazı: eğik ve dik yazı, yazı çalışmaları; geometrik çizimler: açılar, gönye, cetvel, pergel kullanarak açı çizimi, eşit parçaya bölmek, birleştirmeler, çember içine düzgün çokgenlerin çizimi; izdüşüm ve görünüş çıkarma; ölçülendirme ve ölçme; kesit görünüşleri; perspektif; yüzey pürüzlülüğü ve yüzey işleme işaretleri; tolerans ve alıştırmalar. Ürün tasarımına yönelik iki ve üç boyutlu çalışmalar, üç boyutlu geometrik formların kavalyer ve aksonometrik perspektifler. |
Ders İçeriği |
Uluslararası teknik resim standartları çerçevesinde izdüşüm teorisi hakkında farkındalık sahibi olmak, basit ve karmaşık nesnelerin 2 ve 3 boyutlu görünüşlerini çizmek, kesme düzlemlerini gösteren kesitleri tanımlamak ve tarama alanını göstermek, boyutlandırma hazırlamak ve yapmak. örnek parçalarla ilgili gerekli tanımlar |
Ders Kaynakları |
1. Abdulla G, Abdullayev R, 2010. Teknik Resim Temel Bilgiler ve Uygulamalar, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2- Bağcı M, Bağcı C, 1982. Teknik Resim, Teknik Eğitim Fakültesi Matbaası, Ankara, 3- MEGEP Teknik Resim Notları (http://www.megep.meb.gov.tr/indextr.html)
Türkdemir K.,Teknik Resim, 2010 Şen İ., Özçilingir N., Teknik Resim,2013 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 5 | 14 | 70 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 127 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,98 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Teknik resim kavramı, teknik resimde kullanılan araç ve gereçlerinin tanıtımı | Tartışmalı Ders Gösterim |
2 | Teknik çizim ve standart çizim araçları kavramı | |
3 | Tasarı Geomteri kavramı ve Geometrik çizim uygulamaları | |
3 | Tasarı Geomteri kavramı ve Geometrik çizim uygulamaları | |
5 | İzdüşüm kavramı, kapalı (3 boyutlu) ve açılmış (2 boyutlu) izdüşüm düzlemleri | |
5 | İzdüşüm kavramı, kapalı (3 boyutlu) ve açılmış (2 boyutlu) izdüşüm düzlemleri | |
7 | Görünüş (cisimlerin ön, üst ve yan görünüşlerini oluşturma) | Gösterim |
8 | Ara sınav (cismin üç görünüşü çizme) | Gösterim |
10 | Perspektif kavramı, basit ve karmaşık cisimlerin izometrik perspektifine göre görünüşlerinin oluşturulması | Gösterim |
10 | Perspektif kavramı, basit ve karmaşık cisimlerin izometrik perspektifine göre görünüşlerinin oluşturulması | Gösterim |
11 | Kesit alma kavramı, kesit ara yüzü olgusu ve görünmez alanların tanımlanmas | Gösterim |
12 | Ölçülendirme ve genel ilkeleri | Gösterim |
13 | Yüzey işaretleri ve Töleranslar | |
14 | Ara kesit ve ara kesit açınımları |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Mühendislik alanında temel iletişim aracı olan teknik resim hakkında ve dökümantasyon oluşturma konusunda bilgilenir | Ödev / Proje | Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Tasarı geometri ilkelerine göre lokasyonu verilmiş imgesel cisimlerin izdüşümlerini oluşturma becerisi kazanır | Ödev / Proje | Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler |
Mühendislik alanında temel iletişim aracı olan teknik resim yaklaşımı kapsamında; tasarı geometri, izdüşüm, perspektif ve tasarım betimlemesi kavramlarının farkına varır | Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Görünüş çıkarma kavramını bilir ve basit geometrik cisimlerin teknik resim yaklaşımıyla 2 boyutlu görünüşlerini oluşturur | Ödev / Proje | Problem Çözme Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mühendislik alanında temel iletişim aracı olan teknik resim hakkında ve dökümantasyon oluşturma konusunda bilgilenir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 |
Tasarı geometri ilkelerine göre lokasyonu verilmiş imgesel cisimlerin izdüşümlerini oluşturma becerisi kazanır | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Mühendislik alanında temel iletişim aracı olan teknik resim yaklaşımı kapsamında; tasarı geometri, izdüşüm, perspektif ve tasarım betimlemesi kavramlarının farkına varır | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 4 | 2 | 3 | 3 |
Görünüş çıkarma kavramını bilir ve basit geometrik cisimlerin teknik resim yaklaşımıyla 2 boyutlu görünüşlerini oluşturur | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |