Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Endüstri Ürünleri Tasarımına Giriş | TAS109 | 1 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL TASARIM |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. Görsel destekli sunumlar, anlatım, soru-yanıt, gösterme, uygulama – alıştırma |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Bülent YILMAZ |
Ders Veren | Öğr. Gör. Aybeniz GÖKMEN |
Amaç |
Endüstriyel tasarım alanında ürün tasarım sürecine yönelik teorik ve uygulama bilgisinin verilmesi ve ürün tasarım süreçlerine yönelik değişkenlerin ve sınırlamaların aktarılması ve öğrenilmesi. |
Ders İçeriği |
Pazar, ürün, üretim, endüstriyel ürün tanımları; tasarım, endüstriyel tasarımı nedir, kısa tarihçesi; tasarım-ürün ilişkisi: ürün-kullanıcı ilişkisi, ürün-toplum ilişkisi, kültür ilişkisi, problem tanımlama, kavram ve biçim geliştirme, fikir çizimleri, tasarımın disiplinler arası ilişkileri, bilgisayar destekli tasarım ve üretim kavramı, tasarım aşamaları ve yazılımları, yazılımların ara yüzleri, örnek uygulamalar, endüstriyel tasarımcıların kullandığı yöntemler ve örnek bir tasarım süreci, |
Ders Kaynakları |
Öğretim üyesinin bireysel ders notları
Norman, Donald A. The Design of Everyday Things. New York: Currency & Doubleday, 1988. Robert J. Sternberg, 1994. Thinking And Problem Solving. Academic Press. Diğer Kaynaklar Stanton, Neville A. (ed). Human Factors in Consumer Products. London: Taylor & Francis, 2003 Gavin Ambrose, Paul Harris, ?Basics Design 08: Design Thinking,? Publisher: Fairchild Books AVA (December 10, 2009), ISBN-10: 2940411174 Chris Lefteri, Making It: Manufacturing Techniques for Product Design, 2012 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 13 | 26 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 30 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 1,18 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Endüstri ürünleri tasarımı; görev tanımı, sorumlulukları ve kapsamı, | |
2 | Temel kavramlar, mesleki terminoloji, diğer disiplinlerle olan, etkileşimler, | |
3 | Brief, problem tanımı, araştırma soru kavramları ve yaratıcı fikir üretme süreci; beyin fırtınası, ‘mindmap’ ve benzeri fikir oluşturma ve problem çözme metodları, hedef tüketici/ kullanıcı grubu; grubu ‘anlamak’, | |
4 | Ürün tasarımı’nda ‘araştırma’ kavramı; araştırma yöntemleri ve araştırma kaynakları, | |
5 | Eskiz yapımı ve biçim arama/geliştirme yöntemlerinin incelenmesi, | |
6 | Ürün anlatım teknikleri (2d ve 3d teknikler), bu tekniklerle ilgili görseller ve sınıf içi tartışma, | |
7 | Ürün Tasarım geliştirme süreci, tasarım alternatiflerinin oluşturulması | Ders |
8 | Ara sınav, | |
9 | Tasarım geliştirme süreci, tasarımın detaylarının oluşturulması, kullanılacak malzemeler ve üretim teknolojileri tartışma ve araştırma, | |
10 | Ürün tasarımı sürecinde model yapımı, model yapım malzemeleri ve tekniklerinin incelenmesi, | |
11 | Prototip kavramı ve prototip çeşitleri, | |
12 | Tasarım geliştirme süreci, model yapımı egzersizi, | |
13 | Ürün tasarım sürecinde ‘iletişim’ kavramı, kurum içi sunum yöntemleri, sunum kriterleri, sunum yöntemleri ve kullanılacak ekipmanlar, | |
14 | Genel ürün tasarım süreci ve süreç şeması, ‘proje’ dersinin işlenme şekli ile ilgili bilgiler, sınıf içi tartışmalar. | |
15 | sınıf içi tartışmalar. | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Araştırma ve gözlem becerilerini geliştirir, | Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Endüstri ürünleri tasarımı alanını ve mesleğin kısa tarihini öğrenir, | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde malzeme ve üretim yöntemlerini, kullanıcı ilişkilerini öğrenir. | |||
Endüstri ürünleri tasarımcısının çalışma alanını bilir, | Yazılı Sınav | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Endüsri ürünleri tasarımı sürecini öğrenir, | Ödev / Proje | Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Araştırma ve gözlem becerilerini geliştirir, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Endüstri ürünleri tasarımı alanını ve mesleğin kısa tarihini öğrenir, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde malzeme ve üretim yöntemlerini, kullanıcı ilişkilerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Endüstri ürünleri tasarımcısının çalışma alanını bilir, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Endüsri ürünleri tasarımı sürecini öğrenir, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |