| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Ürün Tasarımı I | TAS209 | 3 | 2 + 4 | 6,0 |
| Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL TASARIM |
||||
| Ön Koşul Dersler |
|
||||
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe | ||||
| Dersin Verilişi | Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. Anlatım, Soru-Yanıt, Kritik Süreci, Uygulama – Alıştırma, Proje Çalışmaları | ||||
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Aybeniz GÖKMEN (Yıl: 2022 - 2023) | ||||
| Ders Veren | Öğr. Gör. Aybeniz GÖKMEN | ||||
| Amaç |
Ders, endüstri yoluyla çok sayıda üretilecek ürünlerin tasarlanması sürecinde temel mesleki yaklaşımların, özgün tasarım yaklaşımlarının geliştirilmesini ve uygulamaya yönelik bilgilerin aktarılması sürecini kapsar. Tasarımın temel problem çözme sürecinin malzeme odaklı ve çıkışlı olarak yürütülmesini, proje disiplinin ilk aşaması için gerekli görsel anlatım tekniklerinin uygulanmasını amaçlar. |
||||
| Ders İçeriği |
Tasarım ve tasarlama eylemi, tasarımda gereksinim ve işlev, strüktür, ekonomi, estetik kavramlarının tanıtımı. Nesnelere analitik yaklaşım, temel tasarım problemlerinin üçüncü boyuta aktarılması ve ürün odaklı çözüm önerileri getirilmesi, uygulanması ve bir ürün geliştirilmesi. Ürünün el çizimi ve bilgisayar ortamında görselleştirilmesi. Temel malzeme tanıma ve malzemeyi kullanma becerisi kazandırılması. |
||||
| Ders Kaynakları |
Alexander, C., 1964, Notes on the Synthesis of Form, Harvard University Press. Bayazıt,N., 1994, Endüstri Ür. Tasarımında ve Mimarlıkta Tasarlama Metotları, Literatür Yayınevi.
Alexander, C., 1964, Notes on the Synthesis of Form, Harvard University Press. Bayazıt,N., 1994, Endüstri Ür. Tasarımında ve Mimarlıkta Tasarlama Metotları, Literatür Yayınevi. |
||||
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 40 |
| Uygulama 1 | 10 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Dönem Sonu Uygulaması | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 14 | 1 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 14 | 1 | 14 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 14 | 1 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 14 | 1 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
| Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 42 | 1 | 42 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
| AKTS | 6,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Giriş- İlk Projenin Duyurulması ve İrdelenmesi | |
| 1 | Tasarım kavramının ve sürecinin aktarılması | |
| 2 | Konu ile ilgili Araştırma ve Bulguların Paylaşımı / Fikir Eskizleri | |
| 2 | Proje I | |
| 3 | Stüdyo Çalışması / Ön Jüri Değerlendirmesi | |
| 3 | Mevcut örneklerin incelenmesi ve ürün işlev, malzeme analizleri | |
| 4 | Stüdyo Çalışması / Tasarım araştırması ve kavram geliştirme | |
| 4 | Kullanım/kullanıcı profillerinin analizi ve belirlenmesi. | |
| 5 | I. Proje Jüri Değerlendirmesi/ II. Proje Konusunun Verilmesi | |
| 5 | Proje Uygulama (Araştırma süreci sonucu olarak çözüme yönelik konsept oluşturulması ve ürün kriterlerinin belirlenmesi.) | |
| 6 | II. Proje Konusu İle İlgili Araştırma | |
| 6 | Proje Uygulama (Belirlenen yaklaşımlar üzerinden biçim eskizleri.) | |
| 7 | Stüdyo Çalışması / Proje II uygulama | |
| 7 | Proje Uygulama (Belirlenen yaklaşımlar üzerinden eskizler ve 3D modeller. ) | |
| 8 | Stüdyo Çalışması / Ara Jüri Değerlendirmesi | |
| 8 | Jüri Değerlendirmesi (Tasarım fikrinin 2D olarak anlatan sunum paftaları ve araştırma dosyası sunumu.) | |
| 9 | Stüdyo Çalışması | |
| 9 | Proje II | |
| 10 | II. Projenin Final Jüri Değerlendirmesi | |
| 10 | Proje II | |
| 11 | Final Projesi, Araştırma Çalışması | |
| 11 | Proje Uygulama | |
| 12 | Stüdyo Çalışması / Veri toplama, pazar araştırması, odak grup çalışması, mülakatlar | |
| 12 | Proje Uygulama | |
| 8 | Stüdyo Çalışması / Ara Jüri Değerlendirmesi | |
| 14 | Final Projesi | |
| 14 | III. Projenin Final Jüri Değerlendirmesi | |
| 14 | Final Projesi |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Araştırma ve gözlem becerilerini geliştirir. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Tasarım problemini tanımlayabilir hale gelir, | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Kullanıcı odaklı yaratıcı çözüm/fikir üretme yöntemlerini tanımlayabilir, | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Tasarım yaklaşımları, ürün çözümlerini 2 ve 3 boyutlu anlatım teknikleriyle aktarabilir. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Form ve strüktür çalışmaları yapabilir, basit prototip becerisi kazanır, | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Araştırma ve gözlem becerilerini geliştirir. | - | - | - | - | 2 | - | - | 2 | - | - | - | - | - | - | 3 | ;
| Tasarım problemini tanımlayabilir hale gelir, | 2 | - | - | - | 2 | - | - | 3 | - | - | - | 2 | - | 3 | 3 | ;
| Kullanıcı odaklı yaratıcı çözüm/fikir üretme yöntemlerini tanımlayabilir, | - | 2 | - | 2 | 2 | 2 | - | - | 2 | - | - | 2 | - | 2 | 3 | ;
| Tasarım yaklaşımları, ürün çözümlerini 2 ve 3 boyutlu anlatım teknikleriyle aktarabilir. | - | - | - | 3 | 2 | 2 | - | - | - | - | - | - | - | 3 | 3 | ;
| Form ve strüktür çalışmaları yapabilir, basit prototip becerisi kazanır, | 1 | 1 | - | - | 2 | - | - | - | - | 1 | - | 2 | - | - | 3 | ;
| Ortalama Değer | 0,6 | 0,6 | - | 1 | 2 | 0,8 | - | 1 | 0,4 | 0,2 | - | 1,2 | - | 1,6 | 3 |