EN
  • Anasayfa
  • TAS209 Ürün Tasarımı I (2025 - 2026 / 3. Yarıyıl)
  • EN
TAS209 - Ürün Tasarımı I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Ürün Tasarımı I TAS209 3 2 + 4 6,0 Pdf
Birim Bölüm
ENDÜSTRİYEL TASARIM
Ön Koşul Dersler
Ders Adı Zorunlu?
TAS102 Temel Tasarım II Evet
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. Anlatım, Soru-Yanıt, Kritik Süreci, Uygulama – Alıştırma, Proje Çalışmaları
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Aybeniz GÖKMEN (Yıl: 2022 - 2023)
Ders Veren Öğr. Gör. Aybeniz GÖKMEN
Amaç

Ders, endüstri yoluyla çok sayıda üretilecek ürünlerin tasarlanması sürecinde temel mesleki yaklaşımların, özgün tasarım yaklaşımlarının geliştirilmesini ve uygulamaya yönelik bilgilerin aktarılması sürecini kapsar. Tasarımın temel problem çözme sürecinin malzeme odaklı ve çıkışlı olarak yürütülmesini, proje disiplinin ilk aşaması için gerekli görsel anlatım tekniklerinin uygulanmasını amaçlar.

Ders İçeriği

Tasarım ve tasarlama eylemi, tasarımda gereksinim ve işlev, strüktür, ekonomi, estetik kavramlarının tanıtımı. Nesnelere analitik yaklaşım, temel tasarım problemlerinin üçüncü boyuta aktarılması ve ürün odaklı çözüm önerileri getirilmesi, uygulanması ve bir ürün geliştirilmesi. Ürünün el çizimi ve bilgisayar ortamında görselleştirilmesi. Temel malzeme tanıma ve malzemeyi kullanma becerisi kazandırılması.

Ders Kaynakları Alexander, C., 1964, Notes on the Synthesis of Form, Harvard University Press. Bayazıt,N., 1994, Endüstri Ür. Tasarımında ve Mimarlıkta Tasarlama Metotları, Literatür Yayınevi.
Alexander, C., 1964, Notes on the Synthesis of Form, Harvard University Press. Bayazıt,N., 1994, Endüstri Ür. Tasarımında ve Mimarlıkta Tasarlama Metotları, Literatür Yayınevi.
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Uygulama 1 10
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 14 1 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 14 1 14
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 14 1 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 14 1 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 14 1 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 14 1 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 42 1 42
Toplam İş Yükü (Saat) 128
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,02
AKTS 6,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Giriş- İlk Projenin Duyurulması ve İrdelenmesi
1 Tasarım kavramının ve sürecinin aktarılması
2 Konu ile ilgili Araştırma ve Bulguların Paylaşımı / Fikir Eskizleri
2 Proje I
3 Stüdyo Çalışması / Ön Jüri Değerlendirmesi
3 Mevcut örneklerin incelenmesi ve ürün işlev, malzeme analizleri
4 Stüdyo Çalışması / Tasarım araştırması ve kavram geliştirme
4 Kullanım/kullanıcı profillerinin analizi ve belirlenmesi.
5 I. Proje Jüri Değerlendirmesi/ II. Proje Konusunun Verilmesi
5 Proje Uygulama (Araştırma süreci sonucu olarak çözüme yönelik konsept oluşturulması ve ürün kriterlerinin belirlenmesi.)
6 II. Proje Konusu İle İlgili Araştırma
6 Proje Uygulama (Belirlenen yaklaşımlar üzerinden biçim eskizleri.)
7 Stüdyo Çalışması / Proje II uygulama
7 Proje Uygulama (Belirlenen yaklaşımlar üzerinden eskizler ve 3D modeller. )
8 Stüdyo Çalışması / Ara Jüri Değerlendirmesi
8 Jüri Değerlendirmesi (Tasarım fikrinin 2D olarak anlatan sunum paftaları ve araştırma dosyası sunumu.)
9 Stüdyo Çalışması
9 Proje II
10 II. Projenin Final Jüri Değerlendirmesi
10 Proje II
11 Final Projesi, Araştırma Çalışması
11 Proje Uygulama
12 Stüdyo Çalışması / Veri toplama, pazar araştırması, odak grup çalışması, mülakatlar
12 Proje Uygulama
8 Stüdyo Çalışması / Ara Jüri Değerlendirmesi
14 Final Projesi
14 III. Projenin Final Jüri Değerlendirmesi
14 Final Projesi
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Araştırma ve gözlem becerilerini geliştirir. Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Tasarım problemini tanımlayabilir hale gelir, Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Kullanıcı odaklı yaratıcı çözüm/fikir üretme yöntemlerini tanımlayabilir, Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Tasarım yaklaşımları, ürün çözümlerini 2 ve 3 boyutlu anlatım teknikleriyle aktarabilir. Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Form ve strüktür çalışmaları yapabilir, basit prototip becerisi kazanır, Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Araştırma ve gözlem becerilerini geliştirir. - - - - 2 - - 2 - - - - - - 3
Tasarım problemini tanımlayabilir hale gelir, 2 - - - 2 - - 3 - - - 2 - 3 3
Kullanıcı odaklı yaratıcı çözüm/fikir üretme yöntemlerini tanımlayabilir, - 2 - 2 2 2 - - 2 - - 2 - 2 3
Tasarım yaklaşımları, ürün çözümlerini 2 ve 3 boyutlu anlatım teknikleriyle aktarabilir. - - - 3 2 2 - - - - - - - 3 3
Form ve strüktür çalışmaları yapabilir, basit prototip becerisi kazanır, 1 1 - - 2 - - - - 1 - 2 - - 3
Ortalama Değer 0,6 0,6 - 1 2 0,8 - 1 0,4 0,2 - 1,2 - 1,6 3