EN
  • Anasayfa
  • GST201 Sanat ve Tasarım Eleştirisi (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
GST201 - Sanat ve Tasarım Eleştirisi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sanat ve Tasarım Eleştirisi GST201 3 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
ENDÜSTRİYEL TASARIM
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Demet Deniz KEYVANKLI DÜLGER
Ders Veren Öğr. Gör. Dr. Müge GÖKEN
Amaç

Bu dersin amacı; öğrencilerin teorik çerçeve kapsamında ve sanatın tarihsel gelişimi bağlamında daha ileri seviyede görsel kültür birikimi oluşturmak, sanatın çok kültürlülüğü bağlamında takdir geliştirmek, eleştirel farkındalık sağlayarak entelektüel bir vizyon kazandırmaktır

Ders İçeriği

Sanat kurumsallığının önemli birer değişkeni olarak eleştiri ve yorum üzerine düşünmek, tartışmak, güncel literatürü takip etmek.Yapıtları dönemsel tüm koşullar göz önünde bulundurularak analiz etmek. Katkı, değer, dönüştürme gücü, anlam vb. açılarından yeniden okumak, konumlandırmak.

Ders Kaynakları AKBULUT Durmuş, Resim Neyi Anlatır, İstanbul: İstiklal Kitabevi, 2006
AKBULUT Durmuş, Resim Neyi Anlatır, İstanbul: İstiklal Kitabevi, 2006
Açıldığı Öğretim Yılı 2017 - 2018 2021 - 2022 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 20
Ödev 1 20
Uygulama 1 20
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tanışma ve genel çerçeve Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
2 Eleştiri nedir? Sanat eleştirisi nedir? Neyi kapsar? Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
3 Bir disiplin olarak sanat eleştirisinin gelişimi Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
4 Plastik dil ve terminoloji Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
5 Sanat eleştirisi ve diğer disiplinler Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
6 Sanat eleştirisinde yöntemler Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
7 Sanat eleştirisinde sınıflandırma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
7 Ara sınav Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
8 Sanat kuramları ve sanat eleştirisi Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
8 Sanat kuramları ve sanat eleştirisi Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
10 Eleştirinin işleyişi (Betimleme-Çözümleme-Yorum-Yargı) Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
11 Plastik analiz Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
12 Psikolojik analiz ve toplumsal koşullar Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
13 Tasarım Eleştiri Örnekleri Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
14 Final sınavı Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sanat yapıtlarını Teorik bilgiler ışığında eleştirel farkındalığı artar Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Sanat yapıtlarını entellektüel bir birikimle değerlendirebilir. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Kendi çalışmalarını sorgular, estetik farkındalığa sahiptir. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Eleştirel düşünür ve çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Sanat yapıtlarını Teorik bilgiler ışığında eleştirel farkındalığı artar - - - - - - - - - - - - - - -
Sanat yapıtlarını entellektüel bir birikimle değerlendirebilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Kendi çalışmalarını sorgular, estetik farkındalığa sahiptir. - - - - - - - - - - - - - - -
Eleştirel düşünür ve çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. - - - - - - - - - - - - - - -