Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sanat ve Tasarım Eleştirisi | GST201 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL TASARIM |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Demet Deniz KEYVANKLI DÜLGER |
Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. Müge GÖKEN |
Amaç |
Bu dersin amacı; öğrencilerin teorik çerçeve kapsamında ve sanatın tarihsel gelişimi bağlamında daha ileri seviyede görsel kültür birikimi oluşturmak, sanatın çok kültürlülüğü bağlamında takdir geliştirmek, eleştirel farkındalık sağlayarak entelektüel bir vizyon kazandırmaktır |
Ders İçeriği |
Sanat kurumsallığının önemli birer değişkeni olarak eleştiri ve yorum üzerine düşünmek, tartışmak, güncel literatürü takip etmek.Yapıtları dönemsel tüm koşullar göz önünde bulundurularak analiz etmek. Katkı, değer, dönüştürme gücü, anlam vb. açılarından yeniden okumak, konumlandırmak. |
Ders Kaynakları |
AKBULUT Durmuş, Resim Neyi Anlatır, İstanbul: İstiklal Kitabevi, 2006
AKBULUT Durmuş, Resim Neyi Anlatır, İstanbul: İstiklal Kitabevi, 2006 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2021 - 2022 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Ödev 1 | 20 |
Uygulama 1 | 20 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tanışma ve genel çerçeve | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
2 | Eleştiri nedir? Sanat eleştirisi nedir? Neyi kapsar? | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
3 | Bir disiplin olarak sanat eleştirisinin gelişimi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
4 | Plastik dil ve terminoloji | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
5 | Sanat eleştirisi ve diğer disiplinler | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
6 | Sanat eleştirisinde yöntemler | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
7 | Sanat eleştirisinde sınıflandırma | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
7 | Ara sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
8 | Sanat kuramları ve sanat eleştirisi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
8 | Sanat kuramları ve sanat eleştirisi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
10 | Eleştirinin işleyişi (Betimleme-Çözümleme-Yorum-Yargı) | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
11 | Plastik analiz | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
12 | Psikolojik analiz ve toplumsal koşullar | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
13 | Tasarım Eleştiri Örnekleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
14 | Final sınavı | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sanat yapıtlarını Teorik bilgiler ışığında eleştirel farkındalığı artar | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Sanat yapıtlarını entellektüel bir birikimle değerlendirebilir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Kendi çalışmalarını sorgular, estetik farkındalığa sahiptir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Eleştirel düşünür ve çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sanat yapıtlarını Teorik bilgiler ışığında eleştirel farkındalığı artar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sanat yapıtlarını entellektüel bir birikimle değerlendirebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kendi çalışmalarını sorgular, estetik farkındalığa sahiptir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Eleştirel düşünür ve çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |