| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Endüstriyel Ürün Fotoğrafçılığı | GST203 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL TASARIM |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Enes NAYMAN (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. Enes NAYMAN |
| Amaç |
Temel fotoğrafçılık dersi fotoğraf teorisi, tarihi, felsefesi, estetiği ve uygulamasını kapsamaktadır. Öğrenciler fotoğraf çekmeyi ve eleştiri yapmayı öğreneceklerdir. |
| Ders İçeriği |
Fotoğraf nedir? Fotoğrafın kullanım alanları. Fotoğraf tarihine bakış, Fotoğraf makinesinin yapısı ve kavramlar. Siyah-beyaz fotoğraf, Renkli fotoğraf, Dijital fotoğraf ve kavramlar. Çekim teknikleri. Fotoğraf inceleme. Görüntü düzenleme, çekim anı,çekim sonrası yapılan işlemler. |
| Ders Kaynakları |
DEMIRBAŞ, YAVUZ KEREM, DIJITAL FOTOĞRAFÇıLıK, PUSULA YAYıNCıLıK, İSTANBUL, OCAK 2007
Kılıç, Leved (2008), Fotoğraf ve Sinemanın Toplumsal Tarihi,Dost Yayınevi Sontag Susan(2011), Fotoğraf Üzerine, Agora Kitaplığı |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2018 - 2019 2019 - 2020 2022 - 2023 2023-2024 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 35 |
| Uygulama 1 | 15 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Dönem Sonu Uygulaması | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
20
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
10
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
70
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 5 | 5 | 25 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 6 | 2 | 12 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 2 | 2 | 4 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 2 | 4 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 3 | 6 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 4 | 8 |
| Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 2 | 1 | 2 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
| Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,02 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Tanışma ve fotoğraf hakkında bilgi | |
| 2 | Dünyada ve Türkiye'de fotoğrafın gelişimi | |
| 3 | Fotoğrafın felsefesi | |
| 4 | Fotoğraf ve gerçekçilik | |
| 5 | Fotoğrafın tarihi | |
| 5 | Fotoğrafın tarihi | |
| 7 | Karanlık kutu, Fotoğraf makineleri çeşitleri, Işık, Fotoğrafın keşfi | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Gösterim |
| 8 | Pozlama ve kontrol sistemleri, Diyafram Örtücü, ISO | Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
| 9 | Kamera Objektifleri | |
| 10 | Görüntü estetiği ve Kompozisyon | |
| 11 | Kamera aksesuarları (üçayak, Filtreler vs.) | |
| 12 | Fotoğrafçılık Uygulamaları | |
| 13 | Fotoğrafçılık uygulamaları | |
| 14 | Final sınavı |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Siyah beyaz ve renkli fotoğraflama teknikleri bilgilerini kazanır. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Stüdyo çekimlerinde kullanılan malzemelerini listeleyebilme. | Ödev / Proje | Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Fotoğraf makinesinde ışık, hız ve kalite ayarlarını listeleyebilme | Ödev / Proje | Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Portre, ürün, doğa, mimari, reklam fotoğraf kompozisyonunu yorumlayabilme | Ödev / Proje | Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Görsel kompozisyon bilgisini kazanır. | Ödev / Proje | Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Siyah beyaz ve renkli fotoğraflama teknikleri bilgilerini kazanır. | - | 4 | - | - | - | - | - | 4 | - | - | 3 | - | - | - | - | ;
| Stüdyo çekimlerinde kullanılan malzemelerini listeleyebilme. | - | 3 | - | - | - | - | - | 3 | - | - | 3 | - | - | - | - | ;
| Fotoğraf makinesinde ışık, hız ve kalite ayarlarını listeleyebilme | - | 2 | - | - | - | - | - | 3 | - | - | 3 | - | - | - | - | ;
| Portre, ürün, doğa, mimari, reklam fotoğraf kompozisyonunu yorumlayabilme | - | 4 | - | - | - | - | - | 2 | - | - | 3 | - | - | - | - | ;
| Görsel kompozisyon bilgisini kazanır. | - | 4 | - | - | - | - | - | 3 | - | - | 3 | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | 3,4 | - | - | - | - | - | 3 | - | - | 3 | - | - | - | - |