Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bilgisayar Destekli Ürün Tasarımı I | TAS212 | 4 | 2 + 2 | 4,0 |
Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL TASARIM |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze etkileşim |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Mehmet AYDIN |
Ders Veren | Prof. Dr. Mehmet AYDIN |
Amaç |
Öğrencilerin bilgisayar destekli tasarım programları ile ilgili bilgi sahibi olması, Autocat ve Rhinoceros programları ile birlikte tasarımlarını bilgisayar ortamında görselleştirebilmeleri ve buna yönelik uygulama çalışmalarının yapılması amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Bilgisayar destekli tasarımın anlamı ve kapsamı; CAD ortamında 3 boyutlu modelleme teknikleri; profesyonel render teknikleri; tasarım yazılımları ve diğer iletişim konuları, iki ve üç boyutlu tasarımlar ve çizimler için AutoCad ve RhinoCeros programlarıyla yapılan uygulamalar, üç boyutlu çizim ve bunların üretime geçirilmesi, temel ürün tasarım projeleri, laboratuvar düzeni içinde değerlendirme yapılır. |
Ders Kaynakları |
Rhinoceros manual for V.5. 3DS Max manual for 2014
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 103 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,04 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bilgisayar destekli tasarım programlarının tanıtılması, dersin işleyişi hakkında bilgi verilmesi programların kurulumu, çalıştırılması ve dosya formatları | |
2 | Kullanılacak programın çalışma ekranınıntanıtımı ve yeni çalışma dosyasıoluşturulması | |
3 | Temel çizim ayar ve araçlarının kullanımı ve görevlerinin anlaşılması | |
4 | Düzenleme araç çubuğunun kullanımı ve görevlerinin anlaşılması | |
5 | 2 Boyutlu çizim komutları: Doğrular ve Eğriler | |
6 | Dönüştürme komutları | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Ölçülendirme araçlarının kullanımı ve teknik resim hazırlama | |
9 | 3 boyutlu çizim komutları | |
10 | Yüzeyler, yüzey düzenleme işlemleri | |
11 | Katı model oluşturma | |
12 | Katı model düzenleme işlemleri | |
13 | Örnek Ürün Çizimi | |
13 | Örnek Ürün Çizimi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Görselleştirme becerisi ile sunum yapabilme. | Ödev / Proje | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Tasarım sürecinde bilgisayar destekli tasarım programlarını kullanabilme, | Ödev / Proje | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Bilgisayar destekli tasarım programları ile 2 ve 3 boyutlu tasarım görselleştirmesi yapabilme, | Ödev / Proje | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Görselleştirme becerisi ile sunum yapabilme. | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 |
Tasarım sürecinde bilgisayar destekli tasarım programlarını kullanabilme, | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 |
Bilgisayar destekli tasarım programları ile 2 ve 3 boyutlu tasarım görselleştirmesi yapabilme, | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 |