| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Kavramsal Araştırma Yöntemleri | TAS224 | 4 | 2 + 2 | 3,0 |
| Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL TASARIM |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze. |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Aybeniz GÖKMEN (Yıl: 2025 - 2026) Prof. Dr. Bülent YILMAZ (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu ders endüstriyel tasarım ve sanat incelemek için kullanılan başlıca araştırma yöntemlerini öğrencilere tanıtma amacını taşır. Endüstriyel tasarım çalışmaları alanlarının sanat, sosyal bilimler ve beşeri bilimler ile tarihsel kökleri olduğu için, ders nicel ve nitel araştırma yaklaşımlarını kapsamaktadır. |
| Ders İçeriği |
Araştırma akışı, Araştırma ağacı metaforu, Niteliksel ve Niceliksel araştırma yöntemleri, Temel araştırma paradigmaları, Jung kişilik tipolojileri ve Belbin takım rolleri, Harvard referans sistemi, Medya ve sanatta temel kuramlar (Modernizm, Postmodernizm, Psikanalitik eleştiri, Feminist estetik ve eleştiri, Çok kültürlü estetik ve eleştiri, Post-sömürgecilik ve Oryantalizm, Queer kuramı), medya ve sanat üzerine yazmak. |
| Ders Kaynakları |
Öğretim Elemanı ders notları
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2018 - 2019 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Araştırma nedir? Araştırma akış tablosu. Araştırma ağacı metaforu. | Ders |
| 2 | Temel araştırmalar ve Uygulamalı araştırmalar. Niteliksel ve Niceliksel araştırma yöntemleri. Veri toplama teknikleri. | Ders |
| 3 | Metodoloji belirlemek: Dört temel araştırma paradigması (Pozitivizm, Realizm, İnterpretivizm, Pragmatizm) | Ders |
| 4 | Carl Jung’un kişilik tipolojileri & M. Belbin’in takım rolleri. | Ders |
| 5 | Literatür taraması ve etik çerçeve belirleme. Harvard Referans Sistemine göre kaynakça hazırlama. | Ders |
| 6 | Harvard Referans Sistemine göre metin içi alıntı yapma. | Ders |
| 7 | Ara sınav. | Ders |
| 8 | Tasarım ve sanatta temel kuramlar: Modernizm. | Ders |
| 9 | Tasarım ve sanatta temel kuramlar: Post-Modernizm. | Ders |
| 10 | Tasarım ve sanatta temel kuramlar: Marksist ve Psikanalitik Eleştiri. | Ders |
| 11 | Tasarım ve sanatta temel kuramlar: Feminist estetik ve eleştiri. Çok kültürlü estetik ve eleştiri. | Ders |
| 12 | Tasarım ve sanatta temel kuramlar: Postkolonyalizm ve Oryantalizm. Queer kuramı. | Ders |
| 13 | Tasarım ve sanat üzerine yazmak: Konu seçimi, betimleme, yorumlama, yargıda bulunma, eleştiriyi eleştirme, değerlendirme. | Ders |
| 14 | Tasarım ve sanat üzerine yazmak: Bir biçem kılavuzu belirlemek, sözcük sayısı belirlemek, intihalden kaçınmak, yazmak, incelemek. | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Bir araştırma sürecini önerir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Bir araştırmayı yürütmek için araştırma metodolojisini belirler | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Bir araştırmayı yürütmek için gerekli literatür taramasını oluşturur. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Bir araştırma için gerekli bilgileri etik kurallar çerçevesinde türetir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Bir araştırma tasarımını yapılandırır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bir araştırma sürecini önerir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 3 | - | - | ;
| Bir araştırmayı yürütmek için araştırma metodolojisini belirler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 3 | - | - | ;
| Bir araştırmayı yürütmek için gerekli literatür taramasını oluşturur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 3 | - | - | ;
| Bir araştırma için gerekli bilgileri etik kurallar çerçevesinde türetir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 3 | - | - | ;
| Bir araştırma tasarımını yapılandırır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 3 | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 3 | - | - |