| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Mesleki Staj I | TAS303 | 5 | 0 + 10 | 5,0 |
| Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL TASARIM |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze, rapor takibi |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Müge GÖKEN (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Staj programının amacı, öğrencilerin kariyer alanındaki ilgilerini keşfetmelerine, teorik bilgilerini uygulamaya dönüştürmelerine, mesleki beceri ve tekniklerini geliştirmelerine, çalışma ortamına uyum sağlamalarına ve sorumluluk bilinci kazanmalarına yardımcı olmaktır. |
| Ders İçeriği |
Staj, öğrencilerin eğitim sürecinde edindikleri teorik bilgileri uygulamaya geçirmelerini sağlar. Öğrenciler, alanlarıyla ilgili bir işte 30 gün çalışır, yaptıkları işleri günlük olarak kaydedip raporlar. Bu rapor iş yerinde onaylandıktan sonra değerlendirilmek üzere bölüme teslim edilir. |
| Ders Kaynakları |
BŞEÜ Endüstriyel Tasarım Staj Klavuzu 2024-2025
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. | Saha / Arazi Çalışması |
| 1 | Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. | Saha / Arazi Çalışması |
| 1 | Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. | Saha / Arazi Çalışması |
| 1 | Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. | Saha / Arazi Çalışması |
| 1 | Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. | Saha / Arazi Çalışması |
| 1 | Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. | Saha / Arazi Çalışması |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Ürün geliştirme becerisi kazanır | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
| 3B modelleme becerisini güçlendirir. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| 2B sunum becerisini geliştirir. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Üretim teknikleri hakkındaki bilgilerini güçlendirir. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Saha / Arazi Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
| Maket yapma becerisi gelişir. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Saha / Arazi Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ürün geliştirme becerisi kazanır | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| 3B modelleme becerisini güçlendirir. | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | ;
| Üretim teknikleri hakkındaki bilgilerini güçlendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 | 1 | - | - | ;
| Maket yapma becerisi gelişir. | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | 1 | 1 | 1 | - | - | - | ;
| Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler; İlgilenilen çalışma alanı ile ilgili olarak yasal, mesleki ve etik çerçeve hakkında sağlam bir temel edindiğini ortaya koyabilir. | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | ;
| Problem çözme becerisi geliştirebilir ve bu beceriyi mesleği ile ilgili değişik alanlarda kullanabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Mesleği ile ilgili alanlarda organizasyonel yetenekleri kullanarak işle ilgili ve kişiler arası problemleri çözebilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | 0,57 | 0,57 | 0,43 | - | - | 0,29 | - | - | 0,29 | 0,14 | 0,14 | 0,29 | 0,14 | - | - |