Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bilgisayar Destekli Ürün Tasarımı II | TAS307 | 5 | 2 + 2 | 5,0 |
Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL TASARIM |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Görsel destekli sunumlar ile bilrikte teorik bilgi aktarımı. Teorik anlatımların uygulama ile pekiştirilmesi. |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Mehmet AYDIN |
Ders Veren | Prof. Dr. Mehmet AYDIN |
Amaç |
3D Studio Max Programı aracılığı ile üç boyutlu modelleme tekniklerinin anlatılması ve buna bağlı olarak tasarımcı adaylarına üç boyutlu modelleme bilgi ve becerilerini kazandırmak. Öğrencilere, özellikle programın yeterliliklerini ve yeteneklerini öğrenerek doğru modelleme kurgusu oluşturacak seviyeye getirmek. |
Ders İçeriği |
KeyShot ve 3D Studio Max Programı aracılığı ile üç boyutlu modelleme ve render tekniklerinin anlatılması. Bir tasarımın bilgisayar programları aracılığıyla sayısal ortama aktarılması ve modelleme kurgusunun oluşturulması. Bilgisayar ortamında üç boyutlu düşünce becerilerinin geliştirilmesi ile birlikte bir ürünün üç boyutlu hale getirilmesinde program yetenek ve yeterliliklerine sahip olunması. Render tekniklerinin etkili bir şekilde kullanılması ile birlikte sunum paftalarının hazırlanması. Prototip makinalarının kullanımı ve bilgisayarda çizilen ürünlerin prototip makinalarına aktarımının yapılması. |
Ders Kaynakları |
Dariush Derakhshani, Autodesk 3ds Max 2014 Essentials
3D Studio Max 2011 Görsel Eğitim Seti, Görüntülü Dershane Yayınları Levent Bozkurt, 3D Studio Max Modelleme Todd Daniele , Poly-Modeling with 3ds Max Nezih Kambur, 3D Studio Max Görselleştirme ve Modelleme |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 14 | 56 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 117 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,59 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bilgisayar destekli tasarım programları, programın kurulumu ve çalıştırılması ve dosya formatları | |
2 | Tasarım/çizim programı çalışma ekranının tanıtımı ve yeni çalışma dosyası oluşturulması | |
3 | Çizim araç çubuğunun kullanımı ve görevlerinin anlaşılması | |
4 | Düzenleme araç çubuğunun kullanımı ve görevlerinin anlaşılması | |
5 | Nesne yakalama ve nesne özelliklerini düzenleme işlevlerinin anlaşılması | |
6 | Ölçülendirme araçlarının kullanımı ve işlevlerinin anlaşılması | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Sorgu araçlarının kullanımı ve işlevlerinin anlaşılması | |
9 | 2 Boyutlu şekiller / 3 boyutlu kütle oluşturma | |
10 | Külteleri değiştirme | |
11 | Örnek ürün çizimi | |
11 | Örnek ürün çizimi | |
11 | Örnek ürün çizimi | |
14 | Final |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bir tasarımın program aracılığıyla sayısal ortama aktarılmasında doğru modelleme kurgusunu oluşturabilecek yeterliliğe ulaşır, | Ödev / Proje | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
İki boyutlu bir çizimden üç boyutlu ortama aktarım aracılığı ile üç boyutlu düşünme becerilerini arttırır | Ödev / Proje | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Bir tasarımın üç boyutlu ortama aktarılmasında programın yetenek ve yeterliliklerine hakim olur. | Ödev / Proje | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Temel modelleme tekniklerinden olan spline ve poligon modelleme yöntemlerine hakim olur, | Ödev / Proje | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
3ds Max programının ara yüz komutlarının, program içindeki yerlerini ve parametrelerinin işlevlerine hakim olur, | Ödev / Proje | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bir tasarımın program aracılığıyla sayısal ortama aktarılmasında doğru modelleme kurgusunu oluşturabilecek yeterliliğe ulaşır, | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 |
İki boyutlu bir çizimden üç boyutlu ortama aktarım aracılığı ile üç boyutlu düşünme becerilerini arttırır | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
Bir tasarımın üç boyutlu ortama aktarılmasında programın yetenek ve yeterliliklerine hakim olur. | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |
Temel modelleme tekniklerinden olan spline ve poligon modelleme yöntemlerine hakim olur, | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 |
3ds Max programının ara yüz komutlarının, program içindeki yerlerini ve parametrelerinin işlevlerine hakim olur, | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 |