Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mesleki İngilizce I (Konuşma Becerileri) | ENG301 | 5 | 1 + 2 | 3,0 |
Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL TASARIM |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - İngilizce |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Bülent YILMAZ |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Yunus Emre ŞİMŞEK |
Amaç |
Zihinsel becerilerden dinleme ve konuşma çalışmaları ile bu becerileri geliştirmek, öğrencilerin akademik dinleme becerilerini bir ders ya da bir tartışmada geçen önemli bilgiyi dinleyerek geliştirmeleri ve bu bilgiyi kullanarak bir öğrenme çıktısı oluşturmaları, öğrencilerin konuşma becerilerini geliştirmeye ağırlık vererek, bir tartışmada yer alma ve sunum yapmasını sağlamak. |
Ders İçeriği |
Bu derste öğrencilerin konuşma becerileri ve akademik becerilerini İngilizce dilinde gerçekleştirebilmeleri için dinleme, konuşma, yazma ve okuma çalışmaları gerçekleştirilir. |
Ders Kaynakları |
Akademic Skills in English Coursebook
The Compass Route to Academic English |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 10 | 1 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 6 | 12 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,98 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş: Dersin tanımı, özellikleri ve değerlendirme süreci | |
2 | Not alma | |
5 | Dinleme | |
5 | Dinleme | |
5 | Dinleme | |
8 | Okuma ve Dinleme | |
8 | Okuma ve Dinleme | |
9 | Yazma ve Dinleme | |
9 | Yazma ve Dinleme | |
11 | Okuma ve Konuşma | |
11 | Okuma ve Konuşma | |
13 | Öğrenci Sunumları | |
14 | Öğrenci sunumları ve konu tekrarı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Mesleki bir konu üzerine sözlü sunumlar yapabilirler | |||
Mesleki bir konu üzerine sözlü tartışmalarda yer alabilirler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mesleki bir konu üzerine sözlü sunumlar yapabilirler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mesleki bir konu üzerine sözlü tartışmalarda yer alabilirler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |