| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Grafik Tasarım | TAS323 | 5 | 2 + 2 | 3,0 |
| Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL TASARIM |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | ders bilgisayar laboratuvarında grafik tasarım yazılımları kullanılarak yapılmaktadır. |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Enes NAYMAN (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. Enes NAYMAN |
| Amaç |
Öğrencilere, grafik tasarımın temel bilgi ile becerilerini kazandırmak ve grafik ürünlerin yaratım süreçlerine zemin olacak çalışmalar yapmak. |
| Ders İçeriği |
Grafik Tasarım Ürünleri ve Kullanıldıkları Mecraların Tanımlanması, Şekil Zemin İlişkisi, Kavramları Görselleştirme, Motif ve Doku Yaratma, Sembol ve İkon Tasarımı, Kurumsal ve Görsel Kimlik Çalışması. |
| Ders Kaynakları |
The Best of brochure design. – Gloucester, Mass. : Rockport, c1996.Becer, Emre. İletişim ve grafik tasarım / Emre Becer. Ankara : Dost Kitabevi,
Görsel İletişim ve Görsellik - T. Fikret Uçar-İnkılap Kitapevi Görsel İletişim ve Görsellik - T. Fikret Uçar-İnkılap Kitapevi |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 35 |
| Uygulama 1 | 15 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Dönem Sonu Uygulaması | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
20
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
80
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 13 | 13 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 13 | 13 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 4 | 5 | 20 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 2 | 4 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 2 | 4 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 4 | 5 | 20 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
| Final | Final | 4 | 1 | 4 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 10 | 1 | 10 |
| Uygulama 1 | Uygulama 1 | 5 | 1 | 5 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 153 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Tanışma, dersin işleyişi hakkında bilgilendirme ve ön hazırlıkların yapılması | Ders |
| 2 | Adobe yazılımları eğitimi : Photoshop | Ders |
| 2 | Adobe yazılımları eğitimi : Photoshop | Ders |
| 2 | Adobe yazılımları eğitimi : Photoshop | Ders |
| 2 | Adobe yazılımları eğitimi : Photoshop | Ders |
| 6 | Photoshop ile görüntü işleme/oluşturma çalışmaları | Ders |
| 6 | Photoshop ile görüntü işleme/oluşturma çalışmaları | Ders |
| 8 | Ara sınav : Ödev/Uygulama Çalışması | Ders |
| 9 | Adobe yazılımları eğitimi : İllustrator | Ders |
| 9 | Adobe yazılımları eğitimi : İllustrator | Ders |
| 9 | Adobe yazılımları eğitimi : İllustrator | Ders |
| 9 | Adobe yazılımları eğitimi : İllustrator | Ders |
| 13 | İllustrator ile vektör çizim çalışmaları | Ders |
| 13 | İllustrator ile vektör çizim çalışmaları | Ders |
| 15 | Final : Ödev/Uygulama Çalışması | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Öğrenciler Grafik Tasarım yazılımlarını kullanma becerisi geliştirir | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Piksel ve vektör grafik oluşturmayı öğrenir | Ödev / Proje | Ders Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
| Grafik Tasarım disiplini hakkında giriş seviyesinde bilgi sahibi olur | Ödev / Proje | Ders Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
| Yazı karakterlerini ve görselleri kullanarak kompozisyon kurmayı öğrenir. | Ödev / Proje | Ders Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
| Proje ve diğer derslerde ihtiyaç duyacağı grafik üretim becerisi geliştirir | Ödev / Proje | Ders Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenciler Grafik Tasarım yazılımlarını kullanma becerisi geliştirir | - | 4 | - | 4 | - | - | - | - | 3 | - | - | - | - | - | - | ;
| Piksel ve vektör grafik oluşturmayı öğrenir | - | 4 | - | 3 | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - | - | ;
| Grafik Tasarım disiplini hakkında giriş seviyesinde bilgi sahibi olur | - | 3 | - | 3 | - | - | - | - | 3 | - | - | - | - | - | - | ;
| Yazı karakterlerini ve görselleri kullanarak kompozisyon kurmayı öğrenir. | - | 3 | - | 2 | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - | - | ;
| Proje ve diğer derslerde ihtiyaç duyacağı grafik üretim becerisi geliştirir | - | 3 | - | 3 | - | - | - | - | 3 | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | 3,4 | - | 3 | - | - | - | - | 3,4 | - | - | - | - | - | - |