EN
  • Anasayfa
  • TAS322 Sürdürülebilir Tasarım (2024 - 2025 / 6. Yarıyıl)
  • EN
TAS322 - Sürdürülebilir Tasarım
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sürdürülebilir Tasarım TAS322 6 2 + 2 3,0 Pdf
Birim Bölüm
ENDÜSTRİYEL TASARIM
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Bülent YILMAZ
Ders Veren
Amaç

Sürdürülebilir yaklaşımları toplumsal, ekonomik ve ekolojik boyutuyla ulusal ve uluslararası örnekler üzerinden incelemek, çevre duyarlılığının boyutlarını araştırmak ve tartışmak hedefiyle öğrencilerin bu konuda ülkemiz bağlamında araştırmalar yürütebilmesinin yolunu açmayı hedeflemektedir.

Ders İçeriği

Sürdürülebilir çevreci yaklaşımlar ve çevre sorunlarından başlayarak, çevre duyarlılığının önemini aktarmak, çevreci yaklaşımların tarihsel bağlamına değinerek, çevre tartışmalarının ikilemlerini araştırmak ve bu bağlamda sürdürülebilirlik düşüncesini sorgulamak dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Ders Kaynakları Tekeli, İ, (2009), Kültür Politikaları ve İnsan Hakları Bağlamında Doğal ve Tarihi Çevreyi Korumak, Tarih Vakfı Yurt Yayınları
Açıldığı Öğretim Yılı 2017 - 2018 2018 - 2019 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Final Final 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 90
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,53
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Ders içeriğinin anlatılması
2 Sürdürülebilirlik Hareketinin Doğuşu ve Gelişimi
3 Sürdürülebilir Tasarım Anlayışı
4 Tasarım Stratejileri
5 Tasarım için Yaşam Döngüsü Analizi
6 Eko Tasarım
7 Sürdürülebilir ürün tasarımı
7 Sürdürülebilir ürün tasarımı
7 Sürdürülebilir ürün tasarımı
10 Proje hazırlama
11 Proje Hazırlama
11 Proje Hazırlama
11 Proje Hazırlama
14 Proje sunumu
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sürdürülebilirlik hareketinin doğuşunu ve gelişimini bilir
Tasarım için yaşam döngüsü analizini yapar
Tasarım stratejilerini açıklar
Sürdürülebilir ürün tasarımı yapar ve uygular
eko tasarımı bilir
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Sürdürülebilirlik hareketinin doğuşunu ve gelişimini bilir - - - - - - - - - - - - - - -
Tasarım için yaşam döngüsü analizini yapar - - - - - - - - - - - - - - -
Tasarım stratejilerini açıklar - - - - - - - - - - - - - - -
Sürdürülebilir ürün tasarımı yapar ve uygular - - - - - - - - - - - - - - -
eko tasarımı bilir - - - - - - - - - - - - - - -