Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sürdürülebilir Tasarım | TAS322 | 6 | 2 + 2 | 3,0 |
Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL TASARIM |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Bülent YILMAZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Sürdürülebilir yaklaşımları toplumsal, ekonomik ve ekolojik boyutuyla ulusal ve uluslararası örnekler üzerinden incelemek, çevre duyarlılığının boyutlarını araştırmak ve tartışmak hedefiyle öğrencilerin bu konuda ülkemiz bağlamında araştırmalar yürütebilmesinin yolunu açmayı hedeflemektedir. |
Ders İçeriği |
Sürdürülebilir çevreci yaklaşımlar ve çevre sorunlarından başlayarak, çevre duyarlılığının önemini aktarmak, çevreci yaklaşımların tarihsel bağlamına değinerek, çevre tartışmalarının ikilemlerini araştırmak ve bu bağlamda sürdürülebilirlik düşüncesini sorgulamak dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Tekeli, İ, (2009), Kültür Politikaları ve İnsan Hakları Bağlamında Doğal ve Tarihi Çevreyi Korumak, Tarih Vakfı Yurt Yayınları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 90 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,53 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ders içeriğinin anlatılması | |
2 | Sürdürülebilirlik Hareketinin Doğuşu ve Gelişimi | |
3 | Sürdürülebilir Tasarım Anlayışı | |
4 | Tasarım Stratejileri | |
5 | Tasarım için Yaşam Döngüsü Analizi | |
6 | Eko Tasarım | |
7 | Sürdürülebilir ürün tasarımı | |
7 | Sürdürülebilir ürün tasarımı | |
7 | Sürdürülebilir ürün tasarımı | |
10 | Proje hazırlama | |
11 | Proje Hazırlama | |
11 | Proje Hazırlama | |
11 | Proje Hazırlama | |
14 | Proje sunumu |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sürdürülebilirlik hareketinin doğuşunu ve gelişimini bilir | |||
Tasarım için yaşam döngüsü analizini yapar | |||
Tasarım stratejilerini açıklar | |||
Sürdürülebilir ürün tasarımı yapar ve uygular | |||
eko tasarımı bilir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sürdürülebilirlik hareketinin doğuşunu ve gelişimini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tasarım için yaşam döngüsü analizini yapar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tasarım stratejilerini açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sürdürülebilir ürün tasarımı yapar ve uygular | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
eko tasarımı bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |