| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Sürdürülebilir Tasarım | TAS322 | 6 | 2 + 2 | 3,0 |
| Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL TASARIM |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Aybeniz GÖKMEN (Yıl: 2025 - 2026) Prof. Dr. Bülent YILMAZ (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Sürdürülebilir yaklaşımları toplumsal, ekonomik ve ekolojik boyutuyla ulusal ve uluslararası örnekler üzerinden incelemek, çevre duyarlılığının boyutlarını araştırmak ve tartışmak hedefiyle öğrencilerin bu konuda ülkemiz bağlamında araştırmalar yürütebilmesinin yolunu açmayı hedeflemektedir. |
| Ders İçeriği |
Sürdürülebilir çevreci yaklaşımlar ve çevre sorunlarından başlayarak, çevre duyarlılığının önemini aktarmak, çevreci yaklaşımların tarihsel bağlamına değinerek, çevre tartışmalarının ikilemlerini araştırmak ve bu bağlamda sürdürülebilirlik düşüncesini sorgulamak dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
| Ders Kaynakları |
Öğretim üyesinin ders notları
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 2 | 11 | 22 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,06 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Ders içeriğinin anlatılması | |
| 2 | Sürdürülebilirlik Hareketinin Doğuşu ve Gelişimi | |
| 3 | Sürdürülebilir Tasarım Anlayışı | |
| 4 | Tasarım Stratejileri | |
| 5 | Tasarım için Yaşam Döngüsü Analizi | |
| 6 | Eko Tasarım | |
| 9 | Sürdürülebilir ürün tasarımı | |
| 9 | Sürdürülebilir ürün tasarımı | |
| 9 | Sürdürülebilir ürün tasarımı | |
| 10 | Proje hazırlama | |
| 12 | Proje Hazırlama | |
| 12 | Proje Hazırlama | |
| 12 | Proje Hazırlama | |
| 14 | Proje sunumu |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Sürdürülebilirlik kavramı ile ilgili bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Ürün tasarımında sürdürülebilirlik ilkelerini öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Tasarımcının sürdürülebilirlik ile ilgili sorumlulukları öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Ürün tasarımının sürdürülebilirlik ilkelerini örnek proje ile uygulayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sürdürülebilirlik kavramı ile ilgili bilgi sahibi olur. | 2 | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | 2 | 2 | ;
| Ürün tasarımında sürdürülebilirlik ilkelerini öğrenir. | 2 | 1 | - | - | - | - | - | 3 | - | - | - | - | 2 | 2 | 2 | ;
| Tasarımcının sürdürülebilirlik ile ilgili sorumlulukları öğrenir. | - | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 | 2 | 2 | ;
| Ürün tasarımının sürdürülebilirlik ilkelerini örnek proje ile uygulayabilir. | 2 | - | - | - | - | - | - | 2 | - | - | - | - | - | 2 | 2 | ;
| Ortalama Değer | 1,5 | 0,5 | - | - | - | - | - | 1,5 | - | - | - | - | 0,75 | 2 | 2 |