Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Fikri Mülkiyet Hakları ve Yenilik Ekonomisi | TAS401 | 7 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL TASARIM |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Atıl TAŞER |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Atıl TAŞER |
Amaç |
Bu dersin amacı, öğrencilere günümüz işletmeciliğinde inovasyon ve inovasyon yönetiminin yerini, ne olduğunu ve önemini açıklamaktır. Derste özellikle ürün ve süreç inovasyonları konusunda inovasyonların nasıl başarılı bir şekilde yönetileceğine dair bilgiler verilecektir. Bunların fikri mülkiyetle ilişkisi kurulacaktır. |
Ders İçeriği |
Bu dersin amacı, öğrencilere günümüz işletmeciliğinde inovasyon ve inovasyon yönetiminin yerini, ne olduğunu ve önemini açıklamaktır. Derste özellikle ürün ve süreç inovasyonları konusunda inovasyonların nasıl başarılı bir şekilde yönetileceğine dair bilgiler verilecektir. |
Ders Kaynakları |
Ufuk Durna, Yenilik Yönetimi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım,2002
Seyfi Top, İşletmelerde Yenilik ve Yaratıcılık Yönetimi, İstanbul: Beta Yayınevi, 2008. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 4 | 2 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 81 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,18 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Inovasyon ve inovasyonla ilişkili kavramlar, buluş, yenilikçilik, inovasyon yönetimi, araştırma geliştirme vs. | |
2 | Günümüz işletmelerinde inovasyon yönetiminin yeri ve önemi | |
3 | Inovasyona neden olan unsurlar: ekonomik, teknolojik, sosyo-kültürel, hukuki, politik faktörler | |
4 | İnovasyon türleri, ürün ve süreç inovasyonu | |
5 | Inovasyon kaynakları | |
6 | İnovasyon stratejileri | |
7 | Vize | |
8 | Inovasyon süreci | |
9 | Yeni ürün geliştirme süreci | |
10 | İnovasyon yönetiminde zamanlamanın önemi | |
11 | Fikri mülkiyet kavramı | |
12 | Fikri mülkiyet hakları | |
13 | İnovasyon ve fikri mülkiyet ilişkisi | |
14 | Proje sunumu |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İnovasyon türleri tartışılacaktır. | |||
Öğrenciler inovasyonları başarılı bir şekilde yönetmenin yollarını bulmak konusunda beceri kazanır. | |||
Öğrenciler, inovasyon ve inovasyon ile ilişkili kavramları öğreneceklerdir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İnovasyon türleri tartışılacaktır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler inovasyonları başarılı bir şekilde yönetmenin yollarını bulmak konusunda beceri kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler, inovasyon ve inovasyon ile ilişkili kavramları öğreneceklerdir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |