| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Mesleki Staj II | TAS409 | 7 | 0 + 10 | 5,0 |
| Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL TASARIM |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Staj sürecinde yapılan çalışmalar ve hazırlanan staj raporu dönem sonunda değerlendirilir. Öğrenciden, iş yerinde aktif olarak gözlem yapması, proje süreçlerine katılması ve raporunu belirlenen biçimsel kurallara göre hazırlaması beklenir. |
| EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Hilal ERDEM (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Öğrencinin endüstriyel tasarım sürecine ilişkin bilgi ve becerilerini profesyonel bir tasarım ortamında uygulayarak geliştirmesini sağlamaktır. |
| Ders İçeriği |
Ürün geliştirme, üretim ve pazarlama süreçleri; tasarım pratiğinde teknik, teorik ve etik hususlar; tasarım yönetimi ve çeşitli taraflarla iş birliği konularında profesyonel bir tasarım ofisinde pratik öğrenme deneyimi. Endüstriyel tasarım mesleğinin uygulama alanları |
| Ders Kaynakları |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Tasarım ofisinin yapısı, çalışan sayısı, geçmiş faaliyetleri hakkında genel olarak bilgi edinilmesi. Proje oluşturma, tasarım özeti | Vaka Çalışması |
| 2 | Tasarım faaliyetlerinde kavramsal yaklaşım | Vaka Çalışması |
| 3 | Tasarım faaliyetine tesir eden diğer hususlar | Vaka Çalışması |
| 4 | Süreç yönetimi | Vaka Çalışması |
| 4 | Süreç yönetimi | Vaka Çalışması |
| 4 | Süreç yönetimi | Vaka Çalışması |
| 4 | Süreç yönetimi | Vaka Çalışması |
| 4 | Süreç yönetimi | Vaka Çalışması |
| 4 | Süreç yönetimi | Vaka Çalışması |
| 4 | Süreç yönetimi | Vaka Çalışması |
| 4 | Süreç yönetimi | Vaka Çalışması |
| 4 | Süreç yönetimi | Vaka Çalışması |
| 13 | Süreç yönetimi, projenin sonlandırılması | Vaka Çalışması |
| 13 | Süreç yönetimi, projenin sonlandırılması | Vaka Çalışması |
| 15 | İncelemelerin, gözlemlerin ve yapılan işlerin raporunun hazırlanması | Vaka Çalışması |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Endüstriyel tasarım mesleğini ve diğer meslekler arasındaki işlevini değerlendirmek | Ödev / Proje | Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler |
| Tasarım teorisi ve pratiğini ilişkilendirmek | Ödev / Proje | Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler |
| Mesleki başarı için gerekli çalışma alışkanlıkları ve tutumları geliştirmek | Ödev / Proje | Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler |
| Mesleki ortamda gerekli iletişim becerilerini geliştirmek | Ödev / Proje | Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Endüstriyel tasarım mesleğini ve diğer meslekler arasındaki işlevini değerlendirmek | - | - | - | - | - | 1 | - | - | - | 2 | - | - | - | - | 1 | ;
| Tasarım teorisi ve pratiğini ilişkilendirmek | - | 3 | 4 | 3 | - | - | - | - | 3 | - | - | 1 | 5 | - | 1 | ;
| Mesleki başarı için gerekli çalışma alışkanlıkları ve tutumları geliştirmek | - | - | - | - | - | - | - | 3 | 2 | 2 | - | - | - | - | - | ;
| Mesleki ortamda gerekli iletişim becerilerini geliştirmek | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - | 2 | 2 | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | 0,75 | 1 | 0,75 | - | 0,25 | 0,25 | 0,75 | 1,25 | 1,5 | 0,5 | 0,25 | 1,25 | - | 0,5 |