Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mesleki İngilizce III (Yabancı Dilde Sunum Becerileri) | ENG401 | 7 | 1 + 2 | 3,0 |
Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL TASARIM |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - İngilizce |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Bülent YILMAZ |
Ders Veren | Doç. Dr. Rahmiye Zerrin YARBAY |
Amaç |
Öğrencilerin düşünce ve fikirlerini anlamlı bir bütünlük içinde ve karşısındaki ikna edecek şekilde ifade etmelerini sağlamayı amaçlamaktadır. |
Ders İçeriği |
Yabancı dilde sunum becerileri, kelime bilgisi, farklı okuma yöntemleri |
Ders Kaynakları |
English for Presentations
Delivering a Presentation- Communication Skills |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Ödev 1 | 15 |
Ödev (Sunum) | 15 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 8 | 16 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş ve dersin içeriğininin, amacının ve uygulanma yönteminin tanıtılması | |
2 | Bir sunum açma Bir sunumun yapılandırılması | |
3 | Organizasyon detayları (hakkında konuşmak zamanlama, el ilanları, sorular) Kitlenin dikkatini çekmek Dosyalar(0) | |
4 | Bir sunumun girişini gerçekleştirme | |
5 | Sunumunuzu organize etmek için ifadeler oluşturmak, Zor konular hakkında konuşmak | |
6 | Tips on presenting to an English-speaking audience, Referring to other points | |
7 | Tips on presenting to an English-speaking audience, Adding ideas | |
8 | Ara sınav | |
9 | Sunum araçları, görselleri sunmak | |
10 | Etkili Görseller Oluşturmak, 6 Kuralı | |
11 | Presenting visuals effectively, Emphasizing important points Making contrasts and describing results | |
12 | Konu tekrarı | |
13 | Sunumların gerçekleştirilmesi | |
13 | Sunumların gerçekleştirilmesi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Gündelik, sosyal ve akademik ortamlarda dil seviyesine uygun olarak kullanılan İngilizce kelimeleri tanıma ve kullanma yetisi kazanırlar | |||
Daha etkili okuma becerisi geliştirmek için farklı metinler üzerinde okuma stratejileri kullanır | |||
İngilizce dilinde etkili sunum yapabilme becerisi kazanırlar |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Gündelik, sosyal ve akademik ortamlarda dil seviyesine uygun olarak kullanılan İngilizce kelimeleri tanıma ve kullanma yetisi kazanırlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Daha etkili okuma becerisi geliştirmek için farklı metinler üzerinde okuma stratejileri kullanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İngilizce dilinde etkili sunum yapabilme becerisi kazanırlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |