Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mesleki İngilizce IV (Yabancı Dilde Sunum Becerileri) | ENG402 | 8 | 1 + 2 | 3,0 |
Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL TASARIM |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - İngilizce |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Bülent YILMAZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilerin bir konudaki fikirlerini destekleyen görüşlerini ifade etmek ya da herhangi bir konuda bilgi vermek için, anlam bütünlüğü olan, öz ve ikna edici metinler yazmaları ve onu sunmalarıdır. |
Ders İçeriği |
Yabancı dilde metin yazma ve sunum becerileri |
Ders Kaynakları |
İngilizce Sunum Yapmak
Delivering A Presentation - Communication Skills |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 5 | 1 | 5 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 6 | 12 |
Final | Final | 5 | 1 | 5 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 79 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,10 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş ve dersin içeriğinin, amacının ve uygulanma yönteminin tanıtılması | |
2 | Görsel türleri, Görseller hakkında konuşmak | |
3 | Grafikleri ve çizelgeleri tanımlamak | |
4 | Görselleri yorumlamak, Geçmişteki trendleri veya hareketleri tanımlamak için ipuçları | |
5 | Bir sunumu n sonuç kısmının gerçekleştirilmesi, ana noktaların sunumun sonuç kısmında özetlenmesi | |
6 | Sunumda iyi bir sonuç bölümü gerçekleştirmek için stratejiler | |
7 | Sunumda etkili bir sonuç için stratejiler, Sunum yapan kişinin sesini etkili bir şekilde kullanması | |
8 | Sunumun sonunda yer alan soru cevap bölümünün üstesinden gelmek | |
9 | Kibarca soru sorma yöntemleri, Beklenen soruları belirlemek | |
10 | Konuşma esnasındaki kesintilerle başa çıkmak, soruları yeniden biçimlendirmek | |
11 | Konuların tekrarı | |
12 | Sunum konusunda araştırma yapma | |
13 | Sunumun gerçekleştirilmesi | |
13 | Sunumun gerçekleştirilmesi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Farklı sosyal ve akademik ortamlarda herhangi bir konuda İngilizce ‘de düzeyine uygun bir biçimde akıcı ve doğru bir şekilde sözlü iletişim kurar | |||
Yabancı dilde etkili sunum yapma becerisi kazanır | |||
Farklı metin türlerini etkin bir biçimde okumak için okuma becerileri ve stratejilerini kullanır | |||
İngilizce yazılı metinler yoluyla düzeyine uygun bir şekilde kendisini ifade eder. | |||
Farklı sosyal ve akademik ortamlarda düzeyine uygun olarak ihtiyaç duyduğu İngilizce sözcükleri tanır ve kullanır. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Farklı sosyal ve akademik ortamlarda herhangi bir konuda İngilizce ‘de düzeyine uygun bir biçimde akıcı ve doğru bir şekilde sözlü iletişim kurar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yabancı dilde etkili sunum yapma becerisi kazanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Farklı metin türlerini etkin bir biçimde okumak için okuma becerileri ve stratejilerini kullanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İngilizce yazılı metinler yoluyla düzeyine uygun bir şekilde kendisini ifade eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Farklı sosyal ve akademik ortamlarda düzeyine uygun olarak ihtiyaç duyduğu İngilizce sözcükleri tanır ve kullanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |