| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Mesleki İngilizce IV (Yabancı Dilde Sunum Becerileri) | ENG402 | 8 | 1 + 2 | 3,0 |
| Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL TASARIM |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - İngilizce |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Rahmiye Zerrin YARBAY (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Öğrencilerin bir konudaki fikirlerini destekleyen görüşlerini ifade etmek ya da herhangi bir konuda bilgi vermek için, anlam bütünlüğü olan, öz ve ikna edici metinler yazmaları ve onu sunmalarıdır. |
| Ders İçeriği |
Yabancı dilde metin yazma ve sunum becerileri |
| Ders Kaynakları |
İngilizce Sunum Yapmak
Delivering A Presentation - Communication Skills |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 7 | 1 | 7 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 1 | 2 |
| Final | Final | 2 | 1 | 2 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 69 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,71 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Giriş ve dersin içeriğinin, amacının ve uygulanma yönteminin tanıtılması | |
| 2 | Görsel türleri, Görseller hakkında konuşmak | |
| 3 | Grafikleri ve çizelgeleri tanımlamak | |
| 4 | Görselleri yorumlamak, Geçmişteki trendleri veya hareketleri tanımlamak için ipuçları | |
| 5 | Bir sunumu n sonuç kısmının gerçekleştirilmesi, ana noktaların sunumun sonuç kısmında özetlenmesi | |
| 6 | Sunumda iyi bir sonuç bölümü gerçekleştirmek için stratejiler | |
| 7 | Sunumda etkili bir sonuç için stratejiler, Sunum yapan kişinin sesini etkili bir şekilde kullanması | |
| 8 | Sunumun sonunda yer alan soru cevap bölümünün üstesinden gelmek | |
| 9 | Kibarca soru sorma yöntemleri, Beklenen soruları belirlemek | |
| 10 | Konuşma esnasındaki kesintilerle başa çıkmak, soruları yeniden biçimlendirmek | |
| 11 | Konuların tekrarı | |
| 12 | Sunum konusunda araştırma yapma | |
| 13 | Sunumun gerçekleştirilmesi | |
| 13 | Sunumun gerçekleştirilmesi |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Farklı sosyal ve akademik ortamlarda herhangi bir konuda İngilizce ‘de düzeyine uygun bir biçimde akıcı ve doğru bir şekilde sözlü iletişim kurar | |||
| Yabancı dilde etkili sunum yapma becerisi kazanır | |||
| Farklı metin türlerini etkin bir biçimde okumak için okuma becerileri ve stratejilerini kullanır | |||
| İngilizce yazılı metinler yoluyla düzeyine uygun bir şekilde kendisini ifade eder. | |||
| Farklı sosyal ve akademik ortamlarda düzeyine uygun olarak ihtiyaç duyduğu İngilizce sözcükleri tanır ve kullanır. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Farklı sosyal ve akademik ortamlarda herhangi bir konuda İngilizce ‘de düzeyine uygun bir biçimde akıcı ve doğru bir şekilde sözlü iletişim kurar | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | ;
| Yabancı dilde etkili sunum yapma becerisi kazanır | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | ;
| Farklı metin türlerini etkin bir biçimde okumak için okuma becerileri ve stratejilerini kullanır | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | ;
| İngilizce yazılı metinler yoluyla düzeyine uygun bir şekilde kendisini ifade eder. | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | ;
| Farklı sosyal ve akademik ortamlarda düzeyine uygun olarak ihtiyaç duyduğu İngilizce sözcükleri tanır ve kullanır. | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | ;
| Ortalama Değer | 4,6 | 4,2 | 4,2 | 4,4 | 4 | 4,2 | 4 | 4,2 | 3,6 | 3,6 | 4,2 | 3,4 | 4,2 | 4 | 3,8 |