EN
  • Anasayfa
  • TAS424 Fuar ve Stand Tasarımı II (2025 - 2026 / 8. Yarıyıl)
  • EN
TAS424 - Fuar ve Stand Tasarımı II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Fuar ve Stand Tasarımı II TAS424 8 2 + 2 3,0 Pdf
Birim Bölüm
ENDÜSTRİYEL TASARIM
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. Teorik ders anlatımı, Soru-Yanıt, Kritik Süreci, Uygulama – Alıştırma, Görsel Sunum
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Müge GÖKEN (Yıl: 2025 - 2026) Prof. Dr. Bülent YILMAZ (Yıl: 2022 - 2023)
Ders Veren
Amaç

Dünyada ve Türkiye’de fuarlar, ürün sergilemede eğilimler, ürün tanıtımında tasarım ilkeleri bu dersin amacını oluşturmaktadır.

Ders İçeriği

Fuar ve stand tasarımı uygulamaları, mekana yönelik çözümlemeler, firma kurumsal kimliğinin dikkate alınması, standın strüktürel yapısının tasarımı

Ders Kaynakları Belker, Harald. Burg, Steve. Robertson, Scott. (2008). CONCEPT DESIGN. Seven Los Angeles Entertainment Designers. Design Studio Press.
Kemnitzer, Ronald. (1983). CONCEPT DESIGN. Los Angeles: Entertainment Designers and Seventeen Guest Artists. Design Studio Press
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2021 - 2022 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin amacı, kapsamı ve hedeflerinin anlatılması, Fuar Standları üzerine tartışma. Ders
2 Fuar stand tasarımlarının slayt gösterisiyle açıklanması. Ders Sınıf Dışı Çalışma
2 Fuar stand tasarımlarının slayt gösterisiyle açıklanması. Ders Sınıf Dışı Çalışma
4 Fuar stand tasarımları üzerine konuşma ve tartışmalar
5 Fuar standlarının teknik ve strüktürel sistemlerinin çözülmesi.
5 Fuar standlarının teknik ve strüktürel sistemlerinin çözülmesi.
7 Çalışılacak stand projesinin seçilmesi.
8 Ara Değerlendirme
9 Çalışılacak stand projesi ve görsel denetimin belirlenmesi.
10 Eskiz çalışması.
11 Standın teknik yapısına ilişkin eskiz çalışması
12 Projeler üzerine tartışma.
14 Proje kontrolü.
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Fuar standı tasarımı ve uygulamalarını çözümler. Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Fuar standının strüktürel yapısını tasarlar. Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Fuar standı kurulumunu organize eder. Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Firmanın kurum kimliğini tanımlar. Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Fuar standı tasarlar. Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Fuar standı tasarımı ve uygulamalarını çözümler. 1 - - 1 - - - - 2 - - - - - -
Ortalama Değer 1 - - 1 - - - - 2 - - - - - -