| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Fuar ve Stand Tasarımı II | TAS424 | 8 | 2 + 2 | 3,0 |
| Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL TASARIM |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. Teorik ders anlatımı, Soru-Yanıt, Kritik Süreci, Uygulama – Alıştırma, Görsel Sunum |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Müge GÖKEN (Yıl: 2025 - 2026) Prof. Dr. Bülent YILMAZ (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Dünyada ve Türkiye’de fuarlar, ürün sergilemede eğilimler, ürün tanıtımında tasarım ilkeleri bu dersin amacını oluşturmaktadır. |
| Ders İçeriği |
Fuar ve stand tasarımı uygulamaları, mekana yönelik çözümlemeler, firma kurumsal kimliğinin dikkate alınması, standın strüktürel yapısının tasarımı |
| Ders Kaynakları |
Belker, Harald. Burg, Steve. Robertson, Scott. (2008). CONCEPT DESIGN. Seven Los Angeles Entertainment Designers. Design Studio Press.
Kemnitzer, Ronald. (1983). CONCEPT DESIGN. Los Angeles: Entertainment Designers and Seventeen Guest Artists. Design Studio Press |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2021 - 2022 2023-2024 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Dersin amacı, kapsamı ve hedeflerinin anlatılması, Fuar Standları üzerine tartışma. | Ders |
| 2 | Fuar stand tasarımlarının slayt gösterisiyle açıklanması. | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 2 | Fuar stand tasarımlarının slayt gösterisiyle açıklanması. | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 4 | Fuar stand tasarımları üzerine konuşma ve tartışmalar | |
| 5 | Fuar standlarının teknik ve strüktürel sistemlerinin çözülmesi. | |
| 5 | Fuar standlarının teknik ve strüktürel sistemlerinin çözülmesi. | |
| 7 | Çalışılacak stand projesinin seçilmesi. | |
| 8 | Ara Değerlendirme | |
| 9 | Çalışılacak stand projesi ve görsel denetimin belirlenmesi. | |
| 10 | Eskiz çalışması. | |
| 11 | Standın teknik yapısına ilişkin eskiz çalışması | |
| 12 | Projeler üzerine tartışma. | |
| 14 | Proje kontrolü. |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Fuar standı tasarımı ve uygulamalarını çözümler. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
| Fuar standının strüktürel yapısını tasarlar. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
| Fuar standı kurulumunu organize eder. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
| Firmanın kurum kimliğini tanımlar. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
| Fuar standı tasarlar. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Fuar standı tasarımı ve uygulamalarını çözümler. | 1 | - | - | 1 | - | - | - | - | 2 | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | 1 | - | - | 1 | - | - | - | - | 2 | - | - | - | - | - | - |