| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Mobilya Tasarımı II | TAS426 | 8 | 2 + 2 | 3,0 |
| Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL TASARIM |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Müge GÖKEN (Yıl: 2025 - 2026) Prof. Dr. Bülent YILMAZ (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Mobilya tasarımı özelinde tasarım bakış açısı geliştirmek, yöntem ve metotları uygulanabilir düzeye taşımak. |
| Ders İçeriği |
Mobilya gelişim süreci, tasarım koşulları malzeme ve üretim bileşenleri. |
| Ders Kaynakları |
Tasarım ile ilişkilendirilebilecek her türlü bilgi, belge, görsel ve ürünler
Aras, R., “Mobilya Stilleri”, G.Ü. Teknik Eğitim Fakültesi, Ankara, 2001. Dinçel, K., Işık, Z., “Mobilya Sanat Tarihi” M.E.B. Basımevi, İstanbul, 1979. Miller, J., Miller, J., “The Antiques Directory Furniture”, USA, 1991. Lindbeck, J.R., “Manufacturing Technology”, USA, 1990. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2022 - 2023 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 5 | 10 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Uygulama 1 | Uygulama 1 | 2 | 5 | 10 |
| Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 4 | 1 | 4 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 81 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,18 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Mobilya dersinin tanıtımı, temel prensiplerin belirlenmesi. | |
| 2 | Mevcut örnek analiz çalışması | |
| 3 | Mobilya özelinde fikri haklar/Proje föyünün verilmesi | |
| 4 | Mobilya özelinde ergonomik yaklaşım-Proje araştırması | |
| 5 | Mobilya özelinde bildirişim çalışması / Proje eskiz | |
| 6 | Geçmiş-gelecek bağıntısında mobilya / Proje eskiz | |
| 6 | Geçmiş-gelecek bağıntısında mobilya / Proje eskiz | |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Tasarım-Üretim yerinde inceleme / Teknik gezi | |
| 10 | Malzeme seçimi-Üretim yöndemleri | |
| 11 | Detay çözüm-Proje değerlendirme | |
| 12 | Anlatım teknikleri-Proje değerlendirme | |
| 13 | Proje teslim öncesi son kritik (Konstrüksiyon, Detay, Estetik , Fonksiyonalite vb.) | |
| 14 | Proje teslim ve sunum |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Bir mobilyayı analiz eder. | |||
| Mobilya malzemelerini tanır. | |||
| Üretim teknik ve malzemenin mobilya tasarım sürecini etkilediğini bilir. | |||
| Ürün-kullanıcı ilişkilerini analiz eder. | |||
| Mobilya konseptini tanır. Yorum yapar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bir mobilyayı analiz eder. | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | ;
| Mobilya malzemelerini tanır. | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 2 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | ;
| Üretim teknik ve malzemenin mobilya tasarım sürecini etkilediğini bilir. | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | ;
| Ürün-kullanıcı ilişkilerini analiz eder. | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 2 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | ;
| Mobilya konseptini tanır. Yorum yapar. | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | ;
| Ortalama Değer | 4 | 4,2 | 4 | 4,4 | 3,8 | 3,8 | 2 | 4,4 | 4 | 4 | 3,2 | 3,6 | 4,4 | 3,4 | 4 |