Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kamu Maliyesi | YEY209 | 2 | 4 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | YEREL YÖNETİMLER |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç | |
Ders İçeriği | |
Ders Kaynakları |
O.Pehlivan, Kamu Maliyesi, Celepler Matbaacılık, 2018
M.Erdem, D.Şenyüz, İ.Tatlıoğlu, Kamu Maliyesi, Ekin Basım Yayın, 2009 N.Edizdoğan, Ö.Çetinkaya, E.Gümüş, Kamu Maliyesi, Ekin Basım Yayın, 2012 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Final | Final | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 118 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,63 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kamu Maliyesinin konusu ve diğer Bilim dalları ile ilişkisi | |
2 | Kamu Ekonomisi | |
3 | Kamu Harcalamarı | |
4 | Kamu Gelirleri | |
5 | Vergilerin Sınıflandırılması | |
6 | Vergileme İlkeleri | |
7 | Vergilemeye İlişkin Sorunlar | |
8 | Ara Sınav - Vergilemeye ilişkin Sorunlar | |
9 | Devlet Borçları | |
10 | Bütçe Kavramı, Özellikleri ve Tarihi Gelişimi | |
11 | Bütçe İlkeleri ve Bütçe Sistemleri | |
12 | Bütçe Süreci | |
13 | Yerel Yönetimler Maliyesi | |
14 | Maliye Politikası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Vergilerin sınıflandırılması, vergileme ilkeleri ve vergileme sorunlarını öğrenme | |||
Maliye Politikası hakkında bilgi sahibi olma | |||
Kamu ekonomisi, kamu harcamaları ve kamu gelirleri hakkında bilgi sahibi olma | |||
Bütçe ilkeleri, bütçe sistemleri ve bütçe sürecini kavrayabilme | |||
Kamu Maliyesinin konusu ve diğer bilim dalları ile ilişkisini kavrayabilme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Vergilerin sınıflandırılması, vergileme ilkeleri ve vergileme sorunlarını öğrenme | 5 | 2 | 2 | 5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Maliye Politikası hakkında bilgi sahibi olma | 5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Kamu ekonomisi, kamu harcamaları ve kamu gelirleri hakkında bilgi sahibi olma | 5 | 2 | 4 | 5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Bütçe ilkeleri, bütçe sistemleri ve bütçe sürecini kavrayabilme | 5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Kamu Maliyesinin konusu ve diğer bilim dalları ile ilişkisini kavrayabilme | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 5 | 2 |