Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türk Siyasi Hayatı | YEY211 | 3 | 4 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | YEREL YÖNETİMLER |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze; yazılı ve görsel sunum, anlatım ve tartışma. |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders, modernleşme sürecinin başladığı 19. Yüzyıl Osmanlı İmparatorluğu’ndan günümüze kadar uzanan bir dönemde, Türkiye siyasetinin temel toplumsal dinamiklerini, temel çatışma eksenlerini, tarihsel süreklilikleri ve kopuşları ve temel sorun alanlarını kuramsal ve tarihsel bir perspektifle analiz etmeyi hedeflemektedir. |
Ders İçeriği |
Osmanlı’dan Cumhuriyet’e, Cumhuriyetin kuruluşu ve devrimler, Atatürk’ün ölümüne kadar olan dönem, İsmet Paşalı yıllar ( II. Dünya Savaşı ve çok partiye geçiş), Demokrat Parti (1950-60), 27 Mayıs İhtilali, Adalet Partisi ve 1965 seçimleri, 12 Mart, 12 Eylül 1980, 2000’ler ve küresel dünya gibi konuları içermektedir. |
Ders Kaynakları |
Yusuf TEKİN ve M. Çağatay OKUTAN (2012); Türk Siyasal Hayatı, Orion Kitabevi, Ankara.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,08 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Osmanlı Son Dönemi Siyasal Hayat | |
3 | Cumhuriyet dönemi siyasal gelişmeleri: Tek Parti Dönemi | |
3 | Cumhuriyet dönemi siyasal gelişmeleri: Tek Parti Dönemi | |
4 | Cumhuriyet dönemi siyasal gelişmeleri: Çok Partili Hayata Geçiş (1945-1950) | |
5 | Cumhuriyet dönemi siyasal gelişmeleri: Demokrat Parti Dönemi (1950-1960) | |
6 | Cumhuriyet dönemi siyasal gelişmeleri: 1960 Askeri Darbesi ve Darbe Sonrası Siyasi Hayat | |
7 | Cumhuriyet dönemi siyasal gelişmeleri: 1960-1971 Arası Siyasi Hayat | |
8 | Cumhuriyet dönemi siyasal gelişmeleri: 1971 Askeri Muhtırası ve 1971-1980 Arası Siyasi Hayat | |
9 | 12 Eylül 1980 Askeri Müdahalesi ve Darbe Sonrasında Türkiye'de Siyasal Hayat | |
10 | Cumhuriyet dönemi siyasal gelişmeleri: 1983-1991 Arası Siyasal Hayat | |
11 | Cumhuriyet dönemi siyasal gelişmeleri: 1991-2002 Arası Siyasal Hayat | |
12 | 2002 Sonrası Türkiye'de Siyasal Hayat | |
13 | Türkiye Siyasetindeki Temel Meseleler | |
14 | Türkiye Siyasetindeki Temel Meseleler ve Genel Değerlendirme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Türk siyasal hayatındaki önemli olayları, temel siyasal düşünceleri, ve siyasal kişilikleri öğrenme | |||
Geçmiş ile bugün arasındaki devamlılıkları göz önünde tutarak günümüzde yaşananları değerlendirme | |||
Türk siyasal hayatındaki süreklilikleri ve kopuşları anlama ve bunlar arasındaki bağlantıları kurma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Türk siyasal hayatındaki önemli olayları, temel siyasal düşünceleri, ve siyasal kişilikleri öğrenme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Geçmiş ile bugün arasındaki devamlılıkları göz önünde tutarak günümüzde yaşananları değerlendirme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türk siyasal hayatındaki süreklilikleri ve kopuşları anlama ve bunlar arasındaki bağlantıları kurma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |