Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Hukukun Temel Kavramları | HUK153 | 1 | 4 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | YEREL YÖNETİMLER |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Türkçe yüz yüze, |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ayşe KURAŞ |
Ders Veren | Öğr. Gör. Yaşar KOL |
Amaç |
Bu dersin amacı hukuk temel kavramlarını anlama, öğrenme ve değerlendirme yetisinin kazanılmasıdır. Bu bağlamda, öğrencilerin kullanılan temel hukuk kavramlarının anlaşılmasının sağlanması, temel hukuk bilgilerinin verilmesi ve hukukun farklı alanlarına ilişkin temel kazanımların edinilmesi beklenmektedir. |
Ders İçeriği |
Hukukun Temel Kavramları dersinde, ilk olarak toplum ile hukuk arasındaki ilişki, hukuk kuralları ile diğer toplumsal davranış kurallarının karşılaştırılması, hukuk kuralının nitelikleri ve hukuksal yaptırım kavramı ele alınmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Temel Hukuk Bilgisi
Muhammet ÖZEKES
Oniki Levha Yayınları
Hukuka Giriş Haluk Hadi SÜMER Seçkin Yayınları Hukuka Giriş ve Hukukun Temel Kavramları Ömer ANAYURT Seçkin Yayınları Hukuka Giriş Kemal GÖZLER Ekin Yayınları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 137 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,37 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sosyal Düzen Kuralları ve Hukuk | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
2 | Hukukun Kaynakları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
3 | Hukukun Dalları: Kamu ve Özel Hukuk | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
4 | Yargı Örgütü | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
5 | Dava Türleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
6 | Kişiler Hukuku | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
7 | Hukuk Kurallarının Uygulanması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
8 | Hak Kavramı | |
9 | Yaptırım Kavramı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
10 | Hukukta Gerçek ve Tüzel Kişiler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
11 | Sorumluluk Kavramı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
12 | Özel hukuk alt dalları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
13 | Kamu hukuku alt dalları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
13 | Kamu hukuku alt dalları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Hukuk kavramını açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Hukukun dallarını açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Yargı örgütünü değerlendirebilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hukuk kavramını açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hukukun dallarını açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yargı örgütünü değerlendirebilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |