Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Genel Muhasebe | MUH113 | 1 | 4 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | YEREL YÖNETİMLER |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, uygulama |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ayhan GÜVEN |
Ders Veren | Doç. Dr. Murat DÜZER |
Amaç |
Muhasebe ile ilgili temel kavramları özümseyerek, çift taraflı kayıt yönteminin esasları çerçevesinde temel mali tabloları düzenleyebilmeyi amaçlar. |
Ders İçeriği |
Muhasebe ile ilgili temel kavramlar, temel mali tablolar, hesap kavramı ve türleri, çift taraflı kayıt sistemi, varlık-kaynak-gelir gider ve maliyet hesaplarına ilişkin örnek uygulamalar |
Ders Kaynakları |
Genel Muhasebe, Prof. Dr. Kemalettin ÇONKAR, Kocatepe Yayınevi, 2015
İbrahim LAZOL ´´Genel Muhasebe´´ Bursa, 2004 Genel Muhasebe, Tolga Uysal - Mehmet Şenlik, Seçkin Yayıncılık, 2016. Genel Muhasebe, Yurdakul ÇALDAĞ - Yıldız AYANOĞLU, Gazi Kitabevi, 2013 Hüseyin Ergin Muhasebeye giriş Kütahya 2005 SEVİLENGÜL, Orhan, Genel Muhasebe, Gazi Kitabevi, Ankara, 2011 usuf SÜRMEN ´´Genel Muhasebe´´ Trabzon, 2004 Bektöre Sabri,Sözbilir Halim,Banar Kerim (2009), Genel Muhasebe İlkeleri ve uygulamaları,Eskişehir Genel Muhasebe, Yurdakul ÇALDAĞ - Yıldız AYANOĞLU, Gazi Kitabevi, 2013 TEK, Nergis, Finansal Muhasebeye Giriş ve Tek Düzen Muhasebe Sistemi Uygulamaları, Birleşik Matbaacılık, İzmir, 2010 Çözümlü Genel Muhasebe Uygulamaları, Aydın KARAPINAR ve diğ., Gazi Kitabevi, 2013. Genel Muhasebe I-II, Dr. Öğrt. Gör İlkay E. ERDURAN, Dr. Hacı Arif TUNCER (Editörler), Lisans Yayıncılık Çözümlü Genel Muhasebe Uygulamaları, Aydın KARAPINAR ve diğ., Gazi Kitabevi, 2013. Muhasebeye Giriş, Prof. Dr. Hüseyin ERGİN, Dumlupınar Üniversitesi Yayınları Karabınar Selahattin (2009), Genel Muhasebe, Adapazarı, Sarkaya Kitabevi Genel Muhasebe, Tolga Uysal - Mehmet Şenlik, Seçkin Yayıncılık, 2016. Selahattin KARABINAR Genel Muhasebe Sakarya 2009 Nihat KÜÇÜKSAVAŞ ´´Genel Muhasebe´´ İstanbul, 2004. Sevilengül Orhan (2005), Genel Muhasebe, Ankara, Gazi Kitabevi Doç.Dr.Selahattin Karabınar, Genel Muhasebe (2007), Sakarya Kitabevi. Prof.Dr.Ümit Ataman, Muhasebede Dönem Sonu İşlemleri Genel Muhasebe, Türkmen Kitabevi, İstanbul. Prof.Dr.Vasfi Haftacı, (2010), Dönemsel Muhasebe, Umuttepe Yayınları, Prof.Dr.İbrahim LAZOL, Genel Muhasebe, (2010), Seçkin Yayınları, Prof.Dr.Orhan SEVİLENGÜL, Genel Muhasebe-Tekdüzen Muhasebe Sistemi ile Uyumlu, (2010) Gazi Kitabevi. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 14 | 56 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 141 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,53 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Muhasebenin tanımı, amacı, işlevleri, muhasebenin temel kavramları, genel kabul görmüş muhasebe ilkeleri, bilanço ve gelir tablosu | |
2 | Muhasebede hesap kavramı, hesap türleri ve hesapların işleyiş kuralları | |
3 | Tek düzen muhasebe sistemi ve hesap planı, bilanço hesapları, gelir tablosu hesapları. Muhasebede kullanılan belgeler | |
4 | Muhasebede kayıt yöntemi, Muhasebe süreci ve işleyişi örnekleri | |
5 | Aktif hesaplar; Hazır Değerler ve Menkul Kıymetler | |
6 | Ticari Alacaklar | |
7 | Stoklar ve envanter yöntemleri | |
8 | Ara Sınav / Örnek Muhasebe Fiş kayıtları, Hesaplara aktarımı ve Kontrolü | |
9 | Mali Duran Varlıklar | |
10 | Maddi Duran Varlıklar ve Amortisman işlemleri | |
11 | Pasif hesaplar; Kısa Vadeli Borçlar | |
12 | Özkaynaklar | |
13 | Gelir Tablosu Hesapları | |
14 | Maliyet Hesapları | Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kayıtlardan yola çıkarak temel mali tabloları oluşturabilme ve bunları analiz edebilme. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
muhasebeyle ilgili genel kavramları öğrenmek ve muhasebenin işlevini anlamak. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
hesap pılanını kavramak ve muhasebe işlemlerini kaydedebilmek. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
muhasebe sürecinin nasıl işlediğini kavrayabilmek | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kayıtlardan yola çıkarak temel mali tabloları oluşturabilme ve bunları analiz edebilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
muhasebeyle ilgili genel kavramları öğrenmek ve muhasebenin işlevini anlamak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
hesap pılanını kavramak ve muhasebe işlemlerini kaydedebilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
muhasebe sürecinin nasıl işlediğini kavrayabilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |