Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Araştırma Teknikleri ve Seminer | MOS106 | 3 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | YEREL YÖNETİMLER |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Özgür SAYIN |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencinin araştırma sürecini tanıması, bu süreçte uygulanacak adımları ve neler yapılması gerektiğini bilmesi ve sonuçta araştırmasını genel kurallar çerçevesinde raporlandırması |
Ders İçeriği |
Araştırma sürecini bilmek, araştırma sonucu elde edilen bilgileri yorumlayabilmek, genel ve etik kurallar çerçevesinde araştırmayı raporlandırmak |
Ders Kaynakları |
ARIKAN, Rauf. (2005). Araştırma Teknikleri ve Rapor Hazırlama. Ankara3. KAPTAN, Saim. (1977). Bilimsel Araştırma Teknikleri, Ankara.
KARASAR, Niyazi. (1998). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım A. De Crespigny, K. R. Minogue, Çağdaş Siyaset Felsefecileri, (Ed. Mete Tunçay), Remzi Kitabevi, İstanbul David West, Kıta Avrupası Felsefesine Giriş, (Türkçesi, Ahmet Cevizci), Paradigma Yay., İstanbul, Ders Notları (Ertan Efegil) Sosyal Bilimlerde Araştırma yöntemleri, Prof. Dr. Ahmet Hamdi İslamoğlu, Beta yayınları Will Kymlicka, Çağdaş Siyaset Felsefesine Giriş, (Türkçesi, Ebru Kılıç), İstanbul Bilgi Ünv. Yay., İstanbul |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 51 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Temel kavram ilke ve yaklaşımlar | |
2 | Araştırma teknik ve yöntemleri | |
3 | Araştırma teknik ve yöntemleri | |
3 | Araştırma teknik ve yöntemleri | |
5 | Araştırma yapılması | |
6 | Verilerin toplanması | |
7 | Verilerin istatistiksel çözümleme yöntemleri | Sözlü |
8 | Ara sınav | |
8 | Vize sınavı, Verilerin istatistiksel çözümleme yöntemler | |
9 | Verilerin istatistiksel çözümlemelerinin yapılması | |
10 | Verilerin değerlendirilmesi | |
11 | Raporun hazırlanması | |
12 | Raporun tamamlanması | |
13 | Seminerin sunumu ve tartışma | |
13 | Seminerin sunumu ve tartışma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kaynak gösterme yöntemleri çerçevesinde Kaynakçayı yapılandırır | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Bilimsel araştırma yaparken kütüphane, internet, laboratuar, görsel ve yazılı kaynakları en verimli şekilde nasıl kullanacağını belirler | Yazılı Sınav | İnceleme / Anket Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Bilimsel araştırmaları çıkartarak rapor eder.(Tez, makale, proje vb.) | Yazılı Sınav | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Bilimsel yazım kurallarına uygun rapor yazabilme | Yazılı Sınav | Panel | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Öğrenciler literatür tarayabilecek ve atıf yapabileceklerdir. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Hipotez, kuram, bilimsel yasa, olgu, gözlem, tümevarım, tümdengelim gibi temel bilimsel kavramları ifade eder | Yazılı Sınav | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Bilgi ve bilim kavramlarını tanımlar | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Öğrenciler, alanları ile ilgili bir araştırma önerisi yazabileceklerdir | Yazılı Sınav | Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Öğrenciler, bilimsel araştırma süreci hakkında bilgi sahibi olacaklardır | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kaynak gösterme yöntemleri çerçevesinde Kaynakçayı yapılandırır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilimsel araştırma yaparken kütüphane, internet, laboratuar, görsel ve yazılı kaynakları en verimli şekilde nasıl kullanacağını belirler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilimsel araştırmaları çıkartarak rapor eder.(Tez, makale, proje vb.) | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilimsel yazım kurallarına uygun rapor yazabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler literatür tarayabilecek ve atıf yapabileceklerdir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hipotez, kuram, bilimsel yasa, olgu, gözlem, tümevarım, tümdengelim gibi temel bilimsel kavramları ifade eder | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilgi ve bilim kavramlarını tanımlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler, alanları ile ilgili bir araştırma önerisi yazabileceklerdir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler, bilimsel araştırma süreci hakkında bilgi sahibi olacaklardır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |