Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türkiyenin Toplumsal Yapısı | YEY103 | 3 | 4 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | YEREL YÖNETİMLER |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yazılı ve Görsel sunum, konu anlatımı, tartışma |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Türkiye’nin toplumsal yapısının tarihsel süreklilik çizgisi içinde genel olarak sosyo kültürel, özel olarak kurumsal çerçevede değerlendirilmesi ve kurumsal gelişmelerin gerek kendi içinde gerek kurumsal sistem ve sosyo kültürel sistem düzeyinde sosyo kültürel değişme, gelişme, bütünleşme, çözülme süreçleri çerçevesinde analiz edilmesi temel amaçtır. |
Ders İçeriği |
Toplumsal yapı kavramı, toplumsal yapı ile ilgili modeller, küreselleşme, Osmanlı’yı anlamada bakış ve model sorunu, Türkiye’nin toplumsal yapısı ve Osmanlı kimliği, Osmanlıdan cumhuriyete modernleşme çabaları, Türkiye’nin toplumsal yapıları: Nüfus ve nüfus yapıları, aile ve kadın, eğitim, ekonomi, din, siyaset, sağlık. |
Ders Kaynakları |
Yrd. Doç. Dr. Zerrin SUNGUR / Türkiyenin Toplumsal Yapısı
GÖKÇE, Birsen, Türkiye'nin toplumsal yapısı ve toplumsal kurumlar, Savaş Yayını, Ankara, 2004 ORTAYLI, İlber, Osmanlı İmparatorluğu’nda iktisadi ve sosyal değişim, Turhan Kitabevi, İstanbul, 1998 KONGAR, Emre, 21. Yüzyılda Türkiye, Remzi Kitabevi, İstanbul, 2000 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 16 | 1 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,96 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Toplumsal Yapı Kavramı, Toplumsal Yapının Parçaları | |
2 | Toplumsal yapı ile ilgili modeller | |
3 | Az gelişmişlik, Modernleşme, “sağ-sol” yaklaşımı, “devletçi-Seçkinci/Gelenekçi liberal yaklaşım, Küreselleşme | |
4 | Osmanlı’yı Anlamada Bakış ve Model Sorunu | |
5 | Türkiye’nin toplumsal yapısı ve Osmanlı kimliği | |
6 | Osmanlıdan Cumhuriyete modernleşme çabaları | |
7 | Türkiye’nin toplumsal yapılar: Nüfus ve nüfus yapıları | |
8 | Türkiye'de Aile ve kadın | |
9 | Türkiye'de Eğitim | |
10 | Türkiye'de Ekonomi | |
11 | Türkiye'de Sekülerleşme ve Din | |
12 | Türkiye'de Siyaset | |
13 | Türkiye'de Sağlık | |
14 | Bütünsel Bakış |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri tanımlayabilme ve değerlendirebilme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri tanımlayabilme ve değerlendirebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |