Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çevre Bilimleri | YEY126 | 2 | 4 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | YEREL YÖNETİMLER |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze; yazılı ve görsel sunum, anlatım ve tartışma. |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı öğrencilerin, çevre bilimi ve çevre sorunları hakkında yeterli bilgi ve donanıma sahip olmalarını sağlamak ve çevre duyarlılıklarını arttırmaktır. |
Ders İçeriği |
Çevre biliminin tarihsel gelişimi İnsanlar ve Çevre: Ekosistem, ekolojik denge, besin ve madde döngüleri Biyolojik çeşitlilik ve Türkiye’deki durum: Flora ve fauna Türkiye’deki endemik hayvan ve bitki türleri Çevre Sorunları: Su, toprak ve hava kirliliklerin nedenleri ve önlemler Çevre ile ilgili kuruluşlar ve etkinlikleri Çevre eğitimi ve sürdürülebilir kalkınma |
Ders Kaynakları |
Hasan ERTÜRK (2018), Çevre Bilimleri, Ekin Basın Yayın Dağıtım, Bursa.
Kemal GÖRMEZ (2015), Çevre Sorunları, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 132 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,18 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İnsanlar ve Çevre: Ekosistem - Ekolojik denge | |
2 | Çevre biliminin tarihsel gelişimi | |
3 | Çevre Sorunları | |
4 | Çevre Sorunları | |
5 | Türkiye'de Çevre Sorunları | |
6 | Batı'da Çevre Koruma Fikri ve Çevre Zihniyeti | |
7 | Türkiye'de Çevre Koruma Fikri ve Çevre Zihniyeti | |
8 | Ekonomik Büyüme ve Çevre Koruma | |
9 | Çevre ve Uluslararası İlişkiler | |
10 | Çevre ile ilgili kuruluşlar ve etkinlikleri | |
11 | Çevre Politikası ve Yönetimi | |
12 | Türkiye'nin Çevre Politikaları | |
13 | Çevre Etiği | |
14 | Çevre eğitimi ve sürdürülebilir kalkınma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler temel ekolojik kavramları açıklayacaklardır | |||
Öğrenciler ekosistemi tanıyacaklardır | |||
Öğrenciler çevre sorunlarının çözümüne aktif katılacaktır | |||
Öğrenciler çevre kirliliğinin canlılar üzerinde olan etkilerini açıklayabilecektir | |||
Öğrenciler çevre sorunlarını hakkında bilgi kazanacaktır |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler temel ekolojik kavramları açıklayacaklardır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler ekosistemi tanıyacaklardır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler çevre sorunlarının çözümüne aktif katılacaktır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler çevre kirliliğinin canlılar üzerinde olan etkilerini açıklayabilecektir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler çevre sorunlarını hakkında bilgi kazanacaktır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |