EN
  • Anasayfa
  • YEY201 Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Örgütleri (2024 - 2025 / 1. Yarıyıl)
  • EN
YEY201 - Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Örgütleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Örgütleri YEY201 1 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
YEREL YÖNETİMLER
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Ders sınıf ortamında karşılıklı konu anlatımı, ödevler ve tartışma şeklinde gerçekleştirilecektir.
EBS Koordinatörü
Ders Veren Öğr. Gör. Ömer TAŞÇATAN
Amaç

Bu dersin amacı kamu yönetimi reformları çerçevesinde önemli bir yere sahip olmaya başlayan sivil toplum kuruluşları ve bunların kamu yönetimi açısından önemleri öğrencilere kavratılmaya çalışılacaktır.

Ders İçeriği

Sivil Toplum Örgütlerinin tanımı ve tarihsel gelişimi üzerinde durulup, yerel yönetimler üzerindeki etkisi incelenecektir.

Ders Kaynakları Ayten AKATAY-Serhat HARMAN,Sivil Toplum Kuruluşları Yönetim Yönetişim ve Gönüllülük,Ekin Yayınevi,Bursa,2014.
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 7 7
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 7 7
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 7 7
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 7 7
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 1 7 7
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri 1 7 7
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Ödev 1 Ödev 1 10 1 10
Final Final 20 1 20
Toplam İş Yükü (Saat) 110
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,31
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 STK kavramı
2 STKların amacı ve önemi
3 Sivil Toplum Kuruluşlarının Dünyadaki gelişmesi
4 Dünyadaki ve Türkiyedeki Gelişmler
5 STKlarla ilgili düşünürler ve bilim adamları
6 Sivil toplum ve devlet
7 Sivil toplum ve demokrasi
8 Ara Sınav -Sivil toplum ve demokrasi
8 Ara Sınav
9 Yerel düzeyde STKların örgütlenmesi
10 Osmanlı döneminde STK
11 Cumhuriyet Döneminde STK
12 STKları ile ilgili yasal düzenlemeler
13 Türkiyede STKların yasalarda ki durumu
14 Günümüzde sivil toplum kavramının anlamı ve liberalizmle ilişkisi
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kavramın bugün taşıdığı anlamın ortaya çıkmasında etkili olan düşünürleri ve görüşlerini anlayabilme
Kavramın demokratik bir yönetim için önemli olduğunu kavrayabilme
Yerel yönetimler ve sivil toplum kavramlarını anlayabilme
Türkiyede STKların tarihsel gelişimini ve önemini anlayabilme
Yerel ve genel yönetim çerçevesinde sivil örgütlerin kuruluşunu kavrayabilme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Kavramın bugün taşıdığı anlamın ortaya çıkmasında etkili olan düşünürleri ve görüşlerini anlayabilme 5 4 4 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5 5 4
Kavramın demokratik bir yönetim için önemli olduğunu kavrayabilme 5 5 4 5 5 5 4 4 4 5 4 4 5 4 5
Yerel yönetimler ve sivil toplum kavramlarını anlayabilme 5 5 5 5 4 5 5 5 5 4 5 5 4 4 5
Türkiyede STKların tarihsel gelişimini ve önemini anlayabilme 4 5 5 4 5 4 4 5 5 5 5 5 5 5 5
Yerel ve genel yönetim çerçevesinde sivil örgütlerin kuruluşunu kavrayabilme 5 4 5 4 4 5 5 5 5 4 5 5 5 5 4