Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Örgütleri | YEY201 | 1 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | YEREL YÖNETİMLER |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders sınıf ortamında karşılıklı konu anlatımı, ödevler ve tartışma şeklinde gerçekleştirilecektir. |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Öğr. Gör. Ömer TAŞÇATAN |
Amaç |
Bu dersin amacı kamu yönetimi reformları çerçevesinde önemli bir yere sahip olmaya başlayan sivil toplum kuruluşları ve bunların kamu yönetimi açısından önemleri öğrencilere kavratılmaya çalışılacaktır. |
Ders İçeriği |
Sivil Toplum Örgütlerinin tanımı ve tarihsel gelişimi üzerinde durulup, yerel yönetimler üzerindeki etkisi incelenecektir. |
Ders Kaynakları |
Ayten AKATAY-Serhat HARMAN,Sivil Toplum Kuruluşları Yönetim Yönetişim ve Gönüllülük,Ekin Yayınevi,Bursa,2014.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 7 | 7 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 7 | 7 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 7 | 7 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 7 | 7 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 110 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,31 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | STK kavramı | |
2 | STKların amacı ve önemi | |
3 | Sivil Toplum Kuruluşlarının Dünyadaki gelişmesi | |
4 | Dünyadaki ve Türkiyedeki Gelişmler | |
5 | STKlarla ilgili düşünürler ve bilim adamları | |
6 | Sivil toplum ve devlet | |
7 | Sivil toplum ve demokrasi | |
8 | Ara Sınav -Sivil toplum ve demokrasi | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yerel düzeyde STKların örgütlenmesi | |
10 | Osmanlı döneminde STK | |
11 | Cumhuriyet Döneminde STK | |
12 | STKları ile ilgili yasal düzenlemeler | |
13 | Türkiyede STKların yasalarda ki durumu | |
14 | Günümüzde sivil toplum kavramının anlamı ve liberalizmle ilişkisi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kavramın bugün taşıdığı anlamın ortaya çıkmasında etkili olan düşünürleri ve görüşlerini anlayabilme | |||
Kavramın demokratik bir yönetim için önemli olduğunu kavrayabilme | |||
Yerel yönetimler ve sivil toplum kavramlarını anlayabilme | |||
Türkiyede STKların tarihsel gelişimini ve önemini anlayabilme | |||
Yerel ve genel yönetim çerçevesinde sivil örgütlerin kuruluşunu kavrayabilme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kavramın bugün taşıdığı anlamın ortaya çıkmasında etkili olan düşünürleri ve görüşlerini anlayabilme | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
Kavramın demokratik bir yönetim için önemli olduğunu kavrayabilme | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |
Yerel yönetimler ve sivil toplum kavramlarını anlayabilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 |
Türkiyede STKların tarihsel gelişimini ve önemini anlayabilme | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Yerel ve genel yönetim çerçevesinde sivil örgütlerin kuruluşunu kavrayabilme | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |