Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İdare Hukuku | YEY203 | 2 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | YEREL YÖNETİMLER |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Written and visual presentation, lecture, discussion |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
İdare ile birey ve toplulukları arasındaki ilişkileri düzenleyen idare hukukunun temel kavramlarından yola çıkarak, Türk İdari Teşkilatı yapısını, idarenin hareket araçlarını, bu araçların kullanımında başvurduğu usulleri, içeriği ve özelliklerini anlatmaktır. |
Ders İçeriği |
Bu derste İdare ve İdare Hukukunun tanımı, İdare Hukukuna hakim olan ilkeler(hiyerarşi, idari vesayet, kamu tüzel kişiliği vs) ile Türk İdare Teşkilatının yapısı(merkezi idare ve taşra uzantısı ile yerinden yönetimler vs), personel hukuku ve idarenin mal varlığı ile idarenin mal edinme usulleri(kamulaştırma vb) hakkında bilgi verilmektedir |
Ders Kaynakları |
Kısa İdare Hukuku
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 7 | 7 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 7 | 7 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 7 | 7 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 1 | 7 | 7 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 131 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,14 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İdare ve İdare Hukuku Kavramı | |
2 | Hukuk Devleti, İdari Teşkilata Hakim Olan İlkeler | |
3 | Merkezi İdare Teşkilatı | |
4 | Yerinden Yönetim Kuruluşları | |
5 | İdari Usul Kavramı, İdari İşlem Kavramı | |
6 | Bireysel İdari İşlemler | |
7 | İdari işlemlerin hukuka aykırılığının müeyyideleri: İptal ve Yokluk, İdari işlemlerin yürürlüğe girmesi, idari kararların uygulanması, İdari kararların sona ermesi | |
8 | Vize sınavı | |
8 | Vize sınavı -Düzenleyici idari işlemler, idari sözleşmeler | |
9 | Düzenleyici idari işlemler, idari sözleşmeler | |
10 | Kamu Hizmeti | |
11 | Adli ve İdari Kolluk | |
12 | Kamu Görevlileri | |
13 | Kamu malları | |
14 | Yönetimin sorumluluğu |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İdarenin sorumluluk türlerini ortaya koyarak karşılaştırabilecek bilgi ve becerilere sahip olmak. | |||
İdari işlem kavramı hakkında bilgi sahibi olmak | |||
Kamu hizmeti ve kolluk olarak gerçekleşen idari faaliyetlerin hukuki rejimini analiz edebilmek. | |||
İdarenin hareket araçları olan kamu görevlileri ve kamu malları konularını açıklayabilmek. | |||
Türk İdari Teşkilatının yapısını kavrayarak, teşkilatların işleyişi ve mevzuatları hakkında bilgi sahibi olmak, |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İdarenin sorumluluk türlerini ortaya koyarak karşılaştırabilecek bilgi ve becerilere sahip olmak. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
İdari işlem kavramı hakkında bilgi sahibi olmak | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
Kamu hizmeti ve kolluk olarak gerçekleşen idari faaliyetlerin hukuki rejimini analiz edebilmek. | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
İdarenin hareket araçları olan kamu görevlileri ve kamu malları konularını açıklayabilmek. | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
Türk İdari Teşkilatının yapısını kavrayarak, teşkilatların işleyişi ve mevzuatları hakkında bilgi sahibi olmak, | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |