Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yerel Kamu Hizmetleri | YEY204 | 2 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | YEREL YÖNETİMLER |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yazılı ve görsel sunum, konu anlatımı, tartışma |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Yerel kamu hizmetlerinin tanıtılması; bu hizmetlere dair Türkiye deki mevzuatın ve güncel uygulamaların öğretilmesi |
Ders İçeriği |
Yerel kamu hizmetleri , yerel kamu hizmetlerinin üretim ve sunuş biçimleri |
Ders Kaynakları |
İhsan Kamalak ve Hüseyin Gül,Yerel Yönetimlerde Sosyal Demokrasi Toplumcu Belediyecilik Teorik Yaklaşımlar, Türkiye Uygulamaları, Kalkedon Yayınları, 2009.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 7 | 7 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 7 | 7 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 7 | 7 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 7 | 7 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 1 | 7 | 7 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 83 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,25 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kamu Hizmeti ve ilgili kavramlar | |
2 | Kamu hizmetine ilişkin mevzuat | |
2 | Kamu hizmetine ilişkin mevzuat | |
4 | Yönetimler arası hizmet bölüşümü | |
10 | Yerel Yönetim Birimlerini Ziyaret/ Uygulayıcılarla bir araya gelme | |
6 | Yerel kamu hizmetlerinin üretim ve sunuş biçimleri | |
6 | Yerel kamu hizmetlerinin üretim ve sunuş biçimleri | |
8 | Ara Sınav - Yerel kamu hizmetlerinin üretim ve sunuş biçimleri | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Toplumcu Belediyecilik anlayışı | |
10 | Yerel Yönetim Birimlerini Ziyaret/ Uygulayıcılarla bir araya gelme | |
11 | Kent Konseyleri | |
10 | Yerel Yönetim Birimlerini Ziyaret/ Uygulayıcılarla bir araya gelme | |
13 | Türkiye de yerel yönetimlerde güncel kamu hizmeti anlayışı | |
10 | Yerel Yönetim Birimlerini Ziyaret/ Uygulayıcılarla bir araya gelme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yerel kamu hizmetlerinde aksayan yönlere ilişkin tespit yapabilme | |||
Yerel kamu hizmetlerine ilişkin gözlemlerini değerlendirebilme | |||
Yerel kamu hizmeti mevzuatındaki değişiklikleri takip edebilme | |||
Kamu hizmeti kavramını, yerel kamu hizmetlerini ve bu hizmetlere ilişkin uygulamaları takip edebilme | |||
Yerel kamu hizmeti uygulamalarını analiz edebilme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yerel kamu hizmetlerinde aksayan yönlere ilişkin tespit yapabilme | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | - | 5 |
Yerel kamu hizmetlerine ilişkin gözlemlerini değerlendirebilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
Yerel kamu hizmeti mevzuatındaki değişiklikleri takip edebilme | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
Kamu hizmeti kavramını, yerel kamu hizmetlerini ve bu hizmetlere ilişkin uygulamaları takip edebilme | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 |
Yerel kamu hizmeti uygulamalarını analiz edebilme | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |