Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kentleşme ve Çevre Sorunları | YEY208 | 2 | 4 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | YEREL YÖNETİMLER |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yazılı ve görsel sunum, konu anlatımı, tartışma |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, Türkiye'de ve dünyada kentleşme politikalarının ve ilgili uygulamaların teorik altyapısını analiz etmektir. Bu bağlamda ders, kent, kentleşme, kentleşme sorunları ve kentleşme politikaları gibi tarihsel, yerel ve küresel bakış açılarıyla ilgilenmektedir. |
Ders İçeriği |
Dersin içeriğini oluşturan konular; kent, kentleşme ve kentleşme politikası, kentin doğuşu, kent kuramları, Türkiye'de ve dünyada kentleşme süreci, sanayileşme gibi yeni kentsel eğilimler; aglomerasyon ve küreselleşme, kentsel ve bölgesel planlama, gecekondu, konut ve arazi politikaları, çevre sorunları ve politikaları. |
Ders Kaynakları |
SAM,Neslihan,Sosyo-Kültürel Farklılıklar ve Alaşım Mekanları-Kent ve Kentler,Ezgi,2012
Yusuf Şahin, Kentleşme Politikası, Ekin, Bursa, 2013. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 14 | 14 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 10 | 10 |
Final | Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 123 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,82 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bazı anahtar kavramlar: şehir, kentleşme, kentleşme politikası ve diğer ilgili kavramlar | |
2 | Tarihsel bağlamda kent ve kentleşme | |
3 | Türkiye'de ve dünyada kentleşme | |
4 | Kentleşmede yeni eğilimler: sanayileşme, aglomerasyon, küreselleşme | |
5 | Kent kuramları | |
6 | Kentsel planlama politikası | |
7 | Bölgesel planlama politikası | |
8 | Ara sınav | |
8 | Ara sınav - Bölgesel planlama politikası | |
9 | Konut politikası | |
10 | Yasa dışı konut (gecekondu) politikası | |
11 | Kentsel arazi politikası | |
12 | Kıyı politikası | |
13 | Afet politikası | |
14 | Çevre sorunları ve politikaları |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Türkiye'deki kentleşmeyi tarihsel açıdan açıklar ve dünyadaki yeni kentleşme eğilimlerini yorumlar. | |||
Türkiye'nin çevre sorunlarını ve politikalarını değerlendirir ve eleştirir. | |||
Şehir ve bölge planlamasının kuramını ve hukuki temelini anlar ve Türkiye'deki uygulamalarını değerlendirir, | |||
Şehir, kentleşme ve kent kuramlarını açıklar ve analiz eder, | |||
Türkiye'nin konut, gecekondu ve kentsel alandaki sorunlarının nedenlerini analiz eder ve hedeflenen politikaları değerlendirir ve tartışır |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Türkiye'deki kentleşmeyi tarihsel açıdan açıklar ve dünyadaki yeni kentleşme eğilimlerini yorumlar. | 5 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Türkiye'nin çevre sorunlarını ve politikalarını değerlendirir ve eleştirir. | 5 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Şehir ve bölge planlamasının kuramını ve hukuki temelini anlar ve Türkiye'deki uygulamalarını değerlendirir, | 5 | 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 5 | 1 | 5 | 5 | 1 |
Şehir, kentleşme ve kent kuramlarını açıklar ve analiz eder, | 5 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 2 | 1 |
Türkiye'nin konut, gecekondu ve kentsel alandaki sorunlarının nedenlerini analiz eder ve hedeflenen politikaları değerlendirir ve tartışır | 5 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |