Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Biyoyakıt Teknolojisi | ESM5004 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ENERJİ SİSTEMLERİ MÜHENDİSLİĞİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Eylem PEHLİVAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Biyokütle kaynaklarını ve bu kaynaklarda elden edilen biyolojik kökenli yakıtları neler olduğunu öğrenir. bu yakıtların nasıl üretildiği üretiminde ki prosesleri analitik olarak açıklar. |
Ders İçeriği |
Biyokütle Kaynakları, Biyoyakıtlar, Sıvı Biyoyakıtlar (biyoetonol ve biyodizel), Biyosıvı yakıtlar(Biyoetanol) ve Biyogaz(Biyogaz ve Biyohidrojen) Yakıtlar |
Ders Kaynakları |
*Ronald F. Probstein, R. Edwin Hicks, "Synthetic Fuels",Mc Graw Hill,1982.
Ders notları ve makaleler, yayınlar |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 6 | 8 | 48 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 3 | 3 | 9 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 3 | 3 | 9 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 2 | Ara Sınav 2 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 2 | 20 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 194 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,61 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yakıt ve enerji tanımları ve sınıflandırılmaları, biyokütle kaynakları | Ders |
2 | Biyoyakıtlar | Ders |
3 | Sıvı Biyoyakıtlar (biyoetonol ve biyodizel) | Ders |
3 | Sıvı Biyoyakıtlar (biyoetonol ve biyodizel) | Ders |
5 | Biyogaz(Biyogaz ve Biyohidrojen) Yakıtlar | Ders |
5 | Biyogaz(Biyogaz ve Biyohidrojen) Yakıtlar | Ders |
5 | Biyogaz(Biyogaz ve Biyohidrojen) Yakıtlar | Ders |
9 | Termokimyasal Dönüşüm İşlemleri | Ders |
9 | Termokimyasal Dönüşüm İşlemleri | Ders |
11 | Biyoyakıt Ekonomisi | Ders |
13 | Biyoyakıt Politikası | Ders |
14 | Biyoyakıt Politikası | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Biyolojik yakıtların gereklerini açıklar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Biyolojik yakıtların ekonomisi ve politikaları hakkında gerekçeli bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Biyoyakıtlar ve bunların üretim yöntemlerini analitik olarak açıklar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Biyolojik yakıtların gereklerini açıklar | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
Biyolojik yakıtların ekonomisi ve politikaları hakkında gerekçeli bilgi sahibi olur. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
Biyoyakıtlar ve bunların üretim yöntemlerini analitik olarak açıklar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |