Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Elektrokimyasal Enerji Dönüşümü ve Depolama | ESM5006 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ENERJİ SİSTEMLERİ MÜHENDİSLİĞİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders içeriği; derleme makalelerden ve araştırma makalelerinden alıntılarla birlikte, sunum şeklinde verilmektedir. |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Fatma Özge GÖKMEN |
Ders Veren | |
Amaç |
Elektrokimyasal enerji dönüşüm reaksiyonları üzerinden elektrokimyasal enerji depolama tekniklerinin incelenmesi. |
Ders İçeriği |
1. Elektrokimyasal dönüşüm tepkimeleri 2. Enerji depolama yöntemleri 3. Elektrokimyasal enerji dönüşümü için kullanılan malzemeler 4. Bu malzemlerin üretim ve karakterizasyon teknikleri 5. Elektrokimyasal depolama yöntemlerinin uygulama alanları |
Ders Kaynakları |
Derleme makale
Araştırma Makalesi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 36 | 12 | 432 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 9 | 3 | 27 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 36 | 12 | 432 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 6 | 2 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 6 | 2 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 6 | 2 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 3 | 1 | 3 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 936 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 36,71 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Enerji | Tartışmalı Ders |
2 | Enerji Transferi | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Enerji Korunumu | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Enerji Dönüşümü | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Enerji Dönüşümü | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Enerji Depolama | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Enerji Depolama Yöntemleri | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Enerji Depolama Yöntemleri | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Elektrokimyasal Dönüşüm Reaksiyonları | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Yakıt Hücreleri | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Bataryalar | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Metal-Organik Çerçeveler | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Literatür İnceleme | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Öğrenci Sunumları | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sunum | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Problem çözme ve yorum becerisi | Yazılı Sınav | Problem Çözme Beyin Fırtınası | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sunum | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Problem çözme ve yorum becerisi | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |