EN
  • Anasayfa
  • ESM5006 Elektrokimyasal Enerji Dönüşümü ve Depolama (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
ESM5006 - Elektrokimyasal Enerji Dönüşümü ve Depolama
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Elektrokimyasal Enerji Dönüşümü ve Depolama ESM5006 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
ENERJİ SİSTEMLERİ MÜHENDİSLİĞİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Ders içeriği; derleme makalelerden ve araştırma makalelerinden alıntılarla birlikte, sunum şeklinde verilmektedir.
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Fatma Özge GÖKMEN
Ders Veren
Amaç

Elektrokimyasal enerji dönüşüm reaksiyonları üzerinden elektrokimyasal enerji depolama tekniklerinin incelenmesi.

Ders İçeriği

1. Elektrokimyasal dönüşüm tepkimeleri 2. Enerji depolama yöntemleri 3. Elektrokimyasal enerji dönüşümü için kullanılan malzemeler 4. Bu malzemlerin üretim ve karakterizasyon teknikleri 5. Elektrokimyasal depolama yöntemlerinin uygulama alanları

Ders Kaynakları Derleme makale
Araştırma Makalesi
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 36 12 432
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 9 3 27
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 36 12 432
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 6 2 12
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 6 2 12
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 6 2 12
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 3 1 3
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 3 1 3
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 936
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 36,71
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Enerji Tartışmalı Ders
2 Enerji Transferi Ders Tartışmalı Ders
3 Enerji Korunumu Ders Tartışmalı Ders
4 Enerji Dönüşümü Ders Tartışmalı Ders
4 Enerji Dönüşümü Ders Tartışmalı Ders
6 Enerji Depolama Ders Tartışmalı Ders
7 Enerji Depolama Yöntemleri Ders Tartışmalı Ders
7 Enerji Depolama Yöntemleri Ders Tartışmalı Ders
9 Elektrokimyasal Dönüşüm Reaksiyonları Ders Tartışmalı Ders
10 Yakıt Hücreleri Ders Tartışmalı Ders
11 Bataryalar Ders Tartışmalı Ders
12 Metal-Organik Çerçeveler Ders Tartışmalı Ders
13 Literatür İnceleme Ders Tartışmalı Ders
14 Öğrenci Sunumları Ders Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sunum Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Problem çözme ve yorum becerisi Yazılı Sınav Problem Çözme Beyin Fırtınası Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
Sunum 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Problem çözme ve yorum becerisi 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5