Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Enerji Üretiminin Temelleri | ESM5019 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ENERJİ SİSTEMLERİ MÜHENDİSLİĞİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım, Gösteri, Alan Gezisi, Rapor Hazırlama, Soru-Yanıt |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Emrah DOKUR |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders, Elektrik Enerjisinin üretiminde kullanılan kaynakları ve kaynakların kriterlerinin öğretilmesini, elektrik üretim, iletim ve dağıtım sürecinin ve iletim sırasında kullanılan elemanların çalışma prensiplerinin öğretilmesini amaçlar. |
Ders İçeriği |
Elektrik Enerjisinin üretiminde kullanılan kaynakları, Elektrik üretim yöntemlerini, Elektrik Enerjisinin iletim ve dağıtım basamaklarını ve iletim-dağıtım elemanlarını kapsar. |
Ders Kaynakları |
Alternatif Enerji Kaynakları/Doç.Dr. Mustafa ACAROĞLU
Güneş Enerjisi Uygulamaları/Prof.Dr.H.Hüseyin ÖZTÜRK Yenilenebilir Enerji Kaynakları/Prof.Dr.H.Hüseyin ÖZTÜRK Endüstriyel Elektrik/Eyüp Kılınç Enerji Üretimi, İletimi ve Dağıtımı/Öğr.Gör.Abdullah DAŞDEMİR |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 14 | 42 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 4 | 14 | 56 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 200 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,84 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Elektrik Enerjisi Tanımı, Önemi ve Üretim Santralleri | Ders |
2 | Termik Santraller (Buhar ve Gaz Türbinli) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması |
3 | Termik Santraller (Buhar Türbinli) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması |
4 | Termik Santraller (Gaz Türbinli) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması |
5 | Nükleer Santraller | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması |
6 | Hidroelektrik Santraller | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması |
7 | Rüzgar Santralleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması |
8 | Güneş Santralleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması |
9 | Yakıt Hücreleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması |
10 | Jeotermal Enerji Santralleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması |
11 | Şalt Sahası Elemanları (Bara, Ayırıcı, Kesici) | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
12 | Elektrik Tesislerinde Kullanılan Elemanlar (Parafudr, Paratoner, Röle, Sigorta) | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
13 | Enerji Nakil Hatları ve Direkler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması |
14 | İletkenler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Elektrik Enerjisinin üretiminde kullanılan kaynakları listeler, | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Elektrik Enerjisinin iletim ve dağıtım basamaklarını listeler. | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | |
Çeşitli elektrik üretim santrallerinin bölümlerini ve çalışma prensiplerini öğrenir, | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
Elektrik üretim şekillerinin avantaj ve dezavantajlarını karşılaştırır, | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Elektrik Enerjisinin üretiminde kullanılan kaynakları listeler, | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Elektrik Enerjisinin iletim ve dağıtım basamaklarını listeler. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Çeşitli elektrik üretim santrallerinin bölümlerini ve çalışma prensiplerini öğrenir, | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Elektrik üretim şekillerinin avantaj ve dezavantajlarını karşılaştırır, | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |