Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Enerji Verimliliği ve Yönetimi | ESM5021 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ENERJİ SİSTEMLERİ MÜHENDİSLİĞİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Barış ALTIOKKA |
Ders Veren | |
Amaç |
Proseslerin, enerji üretimi ve verimliliği konularını içerecek şekilde bilgilendirilmesi |
Ders İçeriği |
Enerji Kaynakları, Dünyadaki enerji üretimi ve tüketimi, Türkiye’deki enerji üretimi ve tüketimi, Enerji verimliliği ve tasarrufunun tanımlanması ve önemi, Enerji verimliliği ile ilgili yürürlükteki yasa ve yönetmenlikler, Sanayide enerji verimliliği ve tasarrufu potansiyeli (Elektrik motorlarında, basınçlı hava ve buhar tesisatında) Binalarda enerji verimliliği ve tasarrufu (Isıtma ve soğutma sistemlerinde), Günlük yaşamda enerji verimliliği ve tasarrufu potansiyeli (Ev cihazları ve taşıtlarda), Enerji verimliliği ve tasarrufu ile ilgili örnek uygulamalar. Enerji verimliliği raporunun hazırlanması. |
Ders Kaynakları |
Turner, W. C. (2001). Energy Management. USA: The Fairmont Pres, Inc
MMO, (2008). Makine Mühendisleri Odası, Günlük Yaşantımızda Enerji Tasarrufu Kılavuzu,.Ankara: MMO. Hepbaşlı, A. (2000). Sanayide Enerji Verimliliği Önlemleri. Ankara: Türkiye 8. EnerjiKongresi. Turner, W. C. (2001). Energy Management. USA: The Fairmont Pres, Inc MMO, (2008). Makine Mühendisleri Odası, Günlük Yaşantımızda Enerji Tasarrufu Kılavuzu,.Ankara: MMO. Hepbaşlı, A. (2000). Sanayide Enerji Verimliliği Önlemleri. Ankara: Türkiye 8. EnerjiKongresi. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Enerji Kaynakları. | Ders |
2 | Dünyadaki enerji üretimi ve tüketimi. | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
3 | Türkiye’deki Enerji üretimi ve Tüketimi. | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
4 | Enerji verimliliği ve tasarrufunun tanımlanması ve önemi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
5 | Enerji verimliliği ile ilgili yürürlükteki yasa ve yönetmelikler. | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
6 | Sanayide enerji verimliliği ve tasarrufu potansiyeli. | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
6 | Sanayide enerji verimliliği ve tasarrufu potansiyeli. | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
8 | Binalarda enerji verimliliği ve tasarrufu potansiyeli. | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
9 | Günlük yaşamda enerji verimliliği ve tasarrufu potansiyeli. | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
10 | Enerji verimliliği ve tasarrufu ile ilgili örnek uygulamalar. | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
10 | Enerji verimliliği ve tasarrufu ile ilgili örnek uygulamalar. | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
12 | Enerji verimliliği raporlarının hazırlanması, | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
12 | Enerji verimliliği raporlarının hazırlanması, | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
12 | Enerji verimliliği raporlarının hazırlanması, | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Enerji Kaynakları, dünyadaki enerji üretimi ve tüketimi hakkında bilgi sahibi olur. | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | |
Öğrenciler enerji yönetiminin önemiyle ilgili bilgi sahibi olur | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | |
Öğrenciler enerji yoğun sanayideki tasarruf proseslerini seçimi üzerine bilgi sahibi olur | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | |
Öğrenciler enerji tasarrufunda geri dönüşümün etkisini ve kojenerasyon, vb. konuları öğrenir | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | |
Binalarda enerji verimliliği ve tasarrufu potansiyeli ,günlük yaşamda enerji verimliliği ve tasarrufu potansiyeli konularını öğrenir | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | |
Enerji Kaynakları, dünyadaki enerji üretimi ve tüketimi hakkında bilgi sahibi olur. | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | |
Öğrenciler enerji yönetiminin önemiyle ilgili bilgi sahibi olur | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | |
Öğrenciler enerji yoğun sanayideki tasarruf proseslerini seçimi üzerine bilgi sahibi olur | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | |
Öğrenciler enerji tasarrufunda geri dönüşümün etkisini ve kojenerasyon, vb. konuları öğrenir | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | |
Binalarda enerji verimliliği ve tasarrufu potansiyeli ,günlük yaşamda enerji verimliliği ve tasarrufu potansiyeli konularını öğrenir | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Enerji Kaynakları, dünyadaki enerji üretimi ve tüketimi hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler enerji yönetiminin önemiyle ilgili bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler enerji yoğun sanayideki tasarruf proseslerini seçimi üzerine bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler enerji tasarrufunda geri dönüşümün etkisini ve kojenerasyon, vb. konuları öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Binalarda enerji verimliliği ve tasarrufu potansiyeli ,günlük yaşamda enerji verimliliği ve tasarrufu potansiyeli konularını öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Enerji Kaynakları, dünyadaki enerji üretimi ve tüketimi hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler enerji yönetiminin önemiyle ilgili bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler enerji yoğun sanayideki tasarruf proseslerini seçimi üzerine bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler enerji tasarrufunda geri dönüşümün etkisini ve kojenerasyon, vb. konuları öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Binalarda enerji verimliliği ve tasarrufu potansiyeli ,günlük yaşamda enerji verimliliği ve tasarrufu potansiyeli konularını öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |