Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Foto-Voltaik Güç Sistemleri | ESM5022 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ENERJİ SİSTEMLERİ MÜHENDİSLİĞİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ayça KIYAK YILDIRIM |
Ders Veren | |
Amaç |
1. Güneş ışınımı, özellikleri ve ölçüm teknikleri hakkında bilgi vermek 2. Fotovoltaik pillerin karakteristik büyüklükleri, ışınım ve sıcaklık bağımlılıklarını incelemek 3. Sabit taşıyıcılar ile tek ve çift eksenli hareketli taşıyıcı elemanları anlatmak 4. Şarj kontrol cihazları, maksimum güç noktası izleyiciler ve eviricileri açıklamak 5. Foto-voltaik güç sistemlerinin tasarımı ve optimizasyonu, işletimi ve bakımı hakkında temel bilgi vermek. |
Ders İçeriği |
Güneş ışınımı, güç yoğunluğu dağılımları, potansiyel değerlendirme, ışınım yoğunluğu, enerji, güç, verim ve sıcaklık ölçüm yöntemleri. Fotovoltaiklerin karakteristik büyüklükleri, sıcaklığın ve ışınım şiddetinin etkileri. Fotovoltaik hücrelerin, panellerin, dizilerin karakteristikleri arasındaki farklar. Şebekeden ayrık uygulamalarda enerji depolanması için kullanılan teknolojiler. İzleme sistemleri. Şarj kontrol cihazları, maksimum güç noktası izleyicileri ve eviriciler. Şebekeye bağımlı, bağımsız ve diğer güç kaynakları ile bütünleşik kullanımlar. Foto-voltaik güç sistemlerinin tasarımı, optimizasyonu, işletimi, bakımı. |
Ders Kaynakları |
1
2 3 4 5 6 7 8 9 10 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 12 | 5 | 60 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 12 | 5 | 60 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 12 | 4 | 48 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 6 | 3 | 18 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 188 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,37 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş: FVGS Türleri ve Bileşenleri | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
2 | Güvenilirlik ve kalite parametrelerinin tanımlanması | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
2 | Güvenilirlik ve kalite parametrelerinin tanımlanması | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
4 | FVGS ve bileşenlerindeki önemli arızaların tanımlanması | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
5 | Hataları belirlemek için kullanılan temel yöntemler | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
6 | Farklı teknolojilerle ilgili etkiler | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
7 | FVGS güç kayıplarının hesaplanması | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
7 | FVGS güç kayıplarının hesaplanması | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
9 | Güvenilir bir FVGS tasarımı | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
9 | Güvenilir bir FVGS tasarımı | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
11 | Hızlandırılmış testlerin tanıtılması | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
11 | Hızlandırılmış testlerin tanıtılması | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
13 | Performans iyileştirilmesi için öneriler Örnek olay incelemesi ile FVGS kalite ve güvenilirlik incelemeleri | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
13 | Performans iyileştirilmesi için öneriler Örnek olay incelemesi ile FVGS kalite ve güvenilirlik incelemeleri | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Fotovoltaik Güç Sistemleri (FVGS) çalışma mantığını anlar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
FVGS kalitesini ve güvenirliliğini etkileyen parametreleri anlar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
FVGS ve tüm bileşenlerinde oluşabilecek hataları inceler. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Güvenilir bir FVGS tasarımı yaparak, FVGS’nin bütün bileşenlerinin performansa ve maliyete etkisini hesaplar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
FVGS kalitesini ve güvenilirliğini raporlar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Fotovoltaik Güç Sistemleri (FVGS) çalışma mantığını anlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
FVGS kalitesini ve güvenirliliğini etkileyen parametreleri anlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
FVGS ve tüm bileşenlerinde oluşabilecek hataları inceler. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Güvenilir bir FVGS tasarımı yaparak, FVGS’nin bütün bileşenlerinin performansa ve maliyete etkisini hesaplar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
FVGS kalitesini ve güvenilirliğini raporlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |