Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Hidrojen Enerjisi Teknolojileri | ESM5027 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ENERJİ SİSTEMLERİ MÜHENDİSLİĞİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Rahmiye Zerrin YARBAY |
Ders Veren | |
Amaç |
Yenilenebilir enerji kaynağı olarak hidrojen enerjisinin tanıtılması. Hidrojenin yakıt olarak elde edilmesinden uygulamaya geçirilmesine değin süreçlerin ve teknolojilerin açıklanması. |
Ders İçeriği |
Klasik ve yenilenebilir enerji kaynakları, hidrojenin özellikleri, hidrojenin yakıt olarak elde edilmesi ve enerjiye dönüşümü, hidrojenin depolanması ve taşınması, hidrojen teknolojileri, yakıt pilleri, hidrojen enerjisinin avantajları ve dezavantajları. |
Ders Kaynakları |
Fuel Cell Fundamentals, Ryan O’Hayre, Suk-Won Cha, Whitney Colella, Fritz B. Prinz
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 9 | 14 | 126 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 12 | 1 | 12 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 6 | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 201 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,88 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Klasik ve yenilenebilir enerji kaynakları | Ders |
2 | Güneş, rüzgar, su, jeotermal, biyoyakıt vb. yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanımı | Ders |
3 | Hidrojen enerjisi ve kullanım alanları | Ders |
4 | Hidrojenin keşfi, hidrojen atomunun fiziksel ve kimyasal özellikleri | Ders |
5 | Hidrojenin yakıt olarak özellikleri | Ders |
6 | Hidrojenin üretim yöntemleri | Ders |
7 | Hidrojenin depolanması ve taşınması | Ders |
8 | Hidrojen teknolojileri | Ders |
9 | Hidrojen yakıt pilleri | Ders |
9 | Hidrojen yakıt pilleri | Ders |
11 | Hidrojen enerjisinin diğer enerji türleriyle kombinasyonu | Ders |
12 | Hidrojen enerjisinin avantajları ve dezavantajları | Ders |
13 | Hidrojen enerjisinin geleceği | Ders |
13 | Hidrojen enerjisinin geleceği | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler hidrojenin üretim yöntemlerini bileceklerdir. Öğrenciler hidrojenin depolanma yöntemlerini bileceklerdir. Öğrenciler hidrojen yakıt pilinin nasıl çalıştığını bileceklerdir. Öğrenciler hidrojen yakıt pilinin enerji üretim sürecindeki gerekli hesaplamaları yapabileceklerdir | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Öğrenciler hidrojenin üretim yöntemlerini bileceklerdir. Öğrenciler hidrojenin depolanma yöntemlerini bileceklerdir. Öğrenciler hidrojen yakıt pilinin nasıl çalıştığını bileceklerdir. Öğrenciler hidrojen yakıt pilinin enerji üretim sürecindeki gerekli hesaplamaları yapabileceklerdir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler hidrojenin üretim yöntemlerini bileceklerdir. Öğrenciler hidrojenin depolanma yöntemlerini bileceklerdir. Öğrenciler hidrojen yakıt pilinin nasıl çalıştığını bileceklerdir. Öğrenciler hidrojen yakıt pilinin enerji üretim sürecindeki gerekli hesaplamaları yapabileceklerdir | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 2 | 5 |
Öğrenciler hidrojenin üretim yöntemlerini bileceklerdir. Öğrenciler hidrojenin depolanma yöntemlerini bileceklerdir. Öğrenciler hidrojen yakıt pilinin nasıl çalıştığını bileceklerdir. Öğrenciler hidrojen yakıt pilinin enerji üretim sürecindeki gerekli hesaplamaları yapabileceklerdir | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 2 |