Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İklimlendirme ve Soğutma Sistemlerinin Enerji Analizi | ESM5028 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ENERJİ SİSTEMLERİ MÜHENDİSLİĞİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım, sınıf içi tartışma ve proje geliştirme |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Ahmet Fevzi SAVAŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
İklimlendirme temel kavramları ve psikometrik diyagram, konfor endüstri klimasının önemi ve soğutma yüklerinin hesaplanması, klima sistemlerinin tasarunum enerji verimleri yönünden kıyaslanması |
Ders İçeriği |
Klima sistemleri, ısıl konfor ve hava kalitesi, soğutma yükü (ısı kazancı hesabı), CLTD/SCL/CLF yüntemleri, enerji analizi ve tasarruf yöntemleri |
Ders Kaynakları |
1.Genceli, Osman F., Isı değiştiricileri, Birsen Yayınevi, 2005.
2.Kakaç, S. ve Lui, H., Heat Exchangers, Selection, Rating and Thermal Design, CRC PressLLC, 1998.
3.İklimlendirme esasları ve uygulamalar Recep Yamankaradeniz, İlhami Horuz, Salih Çoşkun, Dora yayıncılık 2015,
4. Ashare Handbook Fundemantels,2001
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 5 | 1 | 5 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 5 | 2 | 10 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 4 | 14 | 56 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 1 | 2 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 177 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,94 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | iklimlendirme ısıl konfor | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Isı değiştiricilerinin tanıtılması | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Nemli havanın özellikleri ve kavramlar | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Psikometrik Dıyagram okuma | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
5 | Soğutma yükü hesap yöntemleri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim |
6 | CLTD/SCL/CLF yöntemleri ile soğutma yükü hesabı | Ders Problem Çözme |
6 | CLTD/SCL/CLF yöntemleri ile soğutma yükü hesabı | Ders Problem Çözme |
8 | İklimlendirme sistemleri kış kliması projendirilmesi | Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
9 | İklimlendirme sistemleri yaz kliması projendirilmesi | Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
10 | Soğutma sistemi projendirilmesi | Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
11 | iklimlendirme sistemlerinde enerji analizi | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
11 | iklimlendirme sistemlerinde enerji analizi | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
13 | iklimlendirme sistemlerinde enerji analizi yapılmış,örnek proje uygulaması | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Gösterim Seminer |
14 | Soğutam sistemlerinde enerji analizi yapılmış,örnek proje uygulaması | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Gösterim Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Psikometrik diyagram okuma | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Klima ve soğutma sistemi tasarlamak | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Isı kazancı ve ısı kayıpları hesaplama ve enerji analizi yapabilme | Ödev / Proje | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
iklimlendir sistemlerine enerji analizi yapmak | Ödev / Proje | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Soğutma sistemlerinde enerji analizi yapmak | Sunum / Seminer | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Psikometrik diyagram okuma | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Klima ve soğutma sistemi tasarlamak | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Isı kazancı ve ısı kayıpları hesaplama ve enerji analizi yapabilme | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
iklimlendir sistemlerine enerji analizi yapmak | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Soğutma sistemlerinde enerji analizi yapmak | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |