EN
  • Anasayfa
  • ESM5029 İleri Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
ESM5029 - İleri Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İleri Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği ESM5029 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
ENERJİ SİSTEMLERİ MÜHENDİSLİĞİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Musa ÖZKAN
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Musa ÖZKAN
Amaç

Akış analiz yöntemleri, akış analizleri ve hesaplamalı akışkanlar dinamiği konusunda öğrencileri eğitmek.

Ders İçeriği

HAD'ın temelleri, kullanım alanları, denklemleri vb.. Çeşitli örnekler

Ders Kaynakları Tu, J., Yeoh, G. H., & Liu, C. (2018). Computational fluid dynamics: a practical approach. Butterworth-Heinemann.
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ödev 1 25
Ödev 2 25
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Final Final 2 1 2
Ödev 1 Ödev 1 10 2 20
Ödev 2 Ödev 2 10 2 20
Uygulama 1 Uygulama 1 11 1 11
Uygulama 2 Uygulama 2 11 1 11
Toplam İş Yükü (Saat) 192
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,53
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 HAD uygulama alanları ve hangi alanda ne amaçla kullanıldığı Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması
2 HAD hesaplamalarında kullanılan denklemler, Genel korunum denklemleri Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması
3 Türbülanslı akışa giriş, türbülanslı akış özellikleri Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması
4 Sonlu Hacimler Yöntemi, Reynolds Ortalamalı Navier Stokes Denklemleri Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması
5 Türbülans modelleri ve denklemleri Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması
5 Türbülans modelleri ve denklemleri Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması
5 Türbülans modelleri ve denklemleri Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması
8 HAD analizinde uygulanacak adımlar Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması
9 Çözüm ağı oluşturma teknikleri, sınır şartları, akış özelliklerinin tanımlanması Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması
10 Çözüm teknikleri, yakınsama Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması
11 HAD sonuçlarının incelenmesi, değerlendirilmesi, son işleme Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması
12 İki/Üç boyutlu HAD uygulama örneği/örnekleri Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması
12 İki/Üç boyutlu HAD uygulama örneği/örnekleri Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması
14 Turbomakine tasarımında HAD kullanımı örneği Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
HAD analizlerini yapabilme Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
HAD'ın temelleri Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Kullanılan yöntemlerin öğrenilmesi Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
HAD analizlerini yapabilme - - - - - - - - - -
HAD'ın temelleri - - - - - - - - - -
Kullanılan yöntemlerin öğrenilmesi - - - - - - - - - -