Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İleri Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği | ESM5029 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ENERJİ SİSTEMLERİ MÜHENDİSLİĞİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Musa ÖZKAN |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Musa ÖZKAN |
Amaç |
Akış analiz yöntemleri, akış analizleri ve hesaplamalı akışkanlar dinamiği konusunda öğrencileri eğitmek. |
Ders İçeriği |
HAD'ın temelleri, kullanım alanları, denklemleri vb.. Çeşitli örnekler |
Ders Kaynakları |
Tu, J., Yeoh, G. H., & Liu, C. (2018). Computational fluid dynamics: a practical approach. Butterworth-Heinemann.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ödev 1 | 25 |
Ödev 2 | 25 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 2 | 20 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 10 | 2 | 20 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 11 | 1 | 11 |
Uygulama 2 | Uygulama 2 | 11 | 1 | 11 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | HAD uygulama alanları ve hangi alanda ne amaçla kullanıldığı | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
2 | HAD hesaplamalarında kullanılan denklemler, Genel korunum denklemleri | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
3 | Türbülanslı akışa giriş, türbülanslı akış özellikleri | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
4 | Sonlu Hacimler Yöntemi, Reynolds Ortalamalı Navier Stokes Denklemleri | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
5 | Türbülans modelleri ve denklemleri | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
5 | Türbülans modelleri ve denklemleri | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
5 | Türbülans modelleri ve denklemleri | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
8 | HAD analizinde uygulanacak adımlar | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
9 | Çözüm ağı oluşturma teknikleri, sınır şartları, akış özelliklerinin tanımlanması | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
10 | Çözüm teknikleri, yakınsama | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
11 | HAD sonuçlarının incelenmesi, değerlendirilmesi, son işleme | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
12 | İki/Üç boyutlu HAD uygulama örneği/örnekleri | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
12 | İki/Üç boyutlu HAD uygulama örneği/örnekleri | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
14 | Turbomakine tasarımında HAD kullanımı örneği | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
HAD analizlerini yapabilme | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
HAD'ın temelleri | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kullanılan yöntemlerin öğrenilmesi | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
HAD analizlerini yapabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
HAD'ın temelleri | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kullanılan yöntemlerin öğrenilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |