Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İleri Isı Yalıtım Uygulamaları | ESM5030 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ENERJİ SİSTEMLERİ MÜHENDİSLİĞİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze, anlatım, |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Ahmet Fevzi SAVAŞ |
Ders Veren | Prof. Dr. Ahmet Fevzi SAVAŞ |
Amaç |
Isı yalıtımının enerji verimliliğine etkisi, yalıtım malzemelerinin özellikleri, optimum yalıtım kalınlığı hesabı, binalarda yalıtım uygulamaları, tesisatta yalıtım uygulamaları ve yalıtım uygulamalarında dikkat edilmesi gereken hususlar konu edinilmektedir. |
Ders İçeriği |
Binalarda ve tesisatta ısı yalıtımının önemini anlaması, ısı yalıtım malzemelerini ayırt edebilmesi, optimum yalıtım kalınlığını belirleyebilmesi ve hesaplayabilmesi, binalarda ve tesisatta ısı yalıtım uygulama yerlerini belirleyebilmesi ve yalıtım uygulamalarında dikkat edilmesi gereken hususlar konusunda bilgi ve beceri kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Ders Kaynakları |
1-T.H. Karakoç, O. Turan, E. Binyıldız, E. Yıldırım, "Isı Yalıtımı", ODE Yayınları, 2011, ISBN: 978-605-4015-12-2.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Ödev 1 | 15 |
Ödev (Sunum) | 15 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 14 | 70 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 4 | 1 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 187 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,33 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Isı transfer şekilleri | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Isı yalıtımı tanımı ve diğer yalıtımlarla karşılaştırılması | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | Isı yalıtımının önemi, enerji ekonomisi, çevre ve konfor boyutu, Isı yalıtımı ile ilgili mevzuat ve yönetmelikler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Isı yalıtım malzeme çeşitleri, Isı yalıtım malzemeleri üretim yöntemleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | Isı kayıp ve kazanç hesapları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
6 | Isı Yalıtımı Uygulama Alanlar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
7 | Binalarda ısı yalıtımı ve önemi, Binalarda ses yalıtımı ve önemi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
8 | Tesisatta ses yalıtımı ve önemi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
9 | Tesisat yalıtımında kullanılan ısı yalıtım malzemeleri ve özellikleri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
10 | Borular ve duvarlar için optimum yalıtım kalınlığı hesabı | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
11 | Binalarda ve tesisatta yalıtım uygulama örnekleri ve dikkat edilmesi gereken hususlar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
12 | Ses Yalıtım Sektörün tanıtımı, | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
13 | Ses yalıtım malzeme çeşitleri, ses yalıtımı Uygulama örnekleri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
14 | Örnek proje sunumu | Vaka Çalışması Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Enerji ve çevre politikaları hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi | |||
Enerji üretim ve tüketiminde çevre hakkında bilgi sahibi olabilme | |||
Enerjinin geri kazanılması ve çevresel etkileri tanıma | |||
Çevre ve sağlığı tanıma | |||
Binalarda, endüstride yalıtım ve enerji maliyetlerinin, çevreye katkısının değerlendirilmesi |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Enerji ve çevre politikaları hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
Enerji üretim ve tüketiminde çevre hakkında bilgi sahibi olabilme | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
Enerjinin geri kazanılması ve çevresel etkileri tanıma | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Çevre ve sağlığı tanıma | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
Binalarda, endüstride yalıtım ve enerji maliyetlerinin, çevreye katkısının değerlendirilmesi | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |