Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Su ve Atıksu | ESM5043 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ENERJİ SİSTEMLERİ MÜHENDİSLİĞİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Elif YAMAN ÇAMLI |
Ders Veren | |
Amaç |
Temiz suyun önemi ve endüstriyel anlamda arıtımının gerekliliğinin öğrenciye verilmesi amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Doğal su kaynakları Suyun fiziksel özellikleri Suyun kimyasal özellikleri Endüstriyel sular Dezenfeksiyon Korozyon Fiziksel arıtma Kimyasal arıtma |
Ders Kaynakları |
Su Teknolojisi, Hayri Yalçın, Metin Gürü, Palme Yayıncılık, 2002, Ankara
Lema, J. M., & Martinez, S. S. (Eds.). (2017). Innovative wastewater treatment & resource recovery technologies: impacts on energy, economy and environment. IWA publishing. Drinan, J., Drinan, J. E., & Spellman, F. (2000). Water and wastewater treatment: A guide for the nonengineering professional. Crc Press. Morelli, C., “Basic Principles of Water Treatment”, Colarado, USA, 1996. Metcalf & Eddy, Inc., Wastewater Engineering Treatment, Disposal and Reuse, 3rd ed.,McGrawHill, Inc., 1991. Eckenfelder, W.W., Industrial Water Pollution Control, 3rd ed., McGraw-Hill Inc., 2000. Tchobanoglous G. & Burton F.L., Wastewater Engineering, Treatment, Disposal and Reuse, ,Third Edition, Mc. Graw Hill, 1991. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 6 | 18 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 6 | 18 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 3 | 6 | 18 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 3 | 6 | 18 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 6 | 18 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 20 | 1 | 20 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav 2 | Ara Sınav 2 | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 193 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,57 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Doğal su kaynakları | Ders |
2 | Suyun fiziksel özellikleri | Ders |
3 | Suyun kimyasal özellikleri | Ders |
4 | Endüstriyel Sular | Ders |
5 | Dezenfeksiyon | Ders |
6 | Korozyon | Ders |
7 | Fiziksel arıtma-1 | Ders |
8 | Fiziksel arıtma-2 | Ders |
9 | Fiziksel arıtma-3 | Ders |
10 | Kimyasal arıtma-1 | Ders |
11 | Kimyasal arıtma-2 | Ders |
12 | Kimyasal arıtma-3 | Ders |
13 | Kimyasal arıtma-4 | Ders |
14 | Kimyasal arıtma-5 | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Suyun önemini bilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Suyun fiziksel ve kimyasal özelliklerini bilir | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Su arıtım yöntemlerini bilir | Ödev / Proje | Sözlü Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Suyun önemini bilir | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Suyun fiziksel ve kimyasal özelliklerini bilir | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Su arıtım yöntemlerini bilir | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |