Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tez Çalışması | ESM5000 | 0 + 1 | 20,0 |
Birim Bölüm | ENERJİ SİSTEMLERİ MÜHENDİSLİĞİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Teorik ve Deneysel Araştırma Geliştirme Çalışmaları |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Ahmet Fevzi SAVAŞ Doç. Dr. Ayça KIYAK YILDIRIM Doç. Dr. Sinan TEMEL Dr. Öğr. Üyesi Yusuf ÇİLLİYÜZ Prof. Dr. Arslan ÜNAL Doç. Dr. Eylem PEHLİVAN Prof. Dr. Mustafa Oğuzhan ÇAĞLAYAN Doç. Dr. Rahmiye Zerrin YARBAY Doç. Dr. Yasemin ÖNAL Doç. Dr. Yıldırım BAYAZIT Prof. Dr. Mehmet KURBAN Dr. Öğr. Üyesi Hasan BOZKURT |
Ders Veren | Prof. Dr. Mehmet KURBAN Doç. Dr. Yasemin ÖNAL Dr. Öğr. Üyesi Hasan BOZKURT Dr. Öğr. Üyesi Nazım İMAL Dr. Öğr. Üyesi Eralp ŞENER Prof. Dr. Hasan YAMIK Doç. Dr. Emre DANDIL Doç. Dr. İdil IŞIKLI ESENER Prof. Dr. Ahmet Fevzi SAVAŞ |
Amaç |
Tez konusu ile ilgili yapılan çalışmaların değerlendirilmesi |
Ders İçeriği |
Tez konusu ile ilgili yapılan çalışmaların değerlendirilmesi |
Ders Kaynakları |
Akademik veri tabanları
Yüksek lisans teziyle ilgili kitaplar ve makaleler Akademik veri tabanları Yüksek lisans teziyle ilgili kitaplar ve makaleler |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 6 | 14 | 84 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 4 | 14 | 56 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 14 | 42 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 6 | 14 | 84 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 3 | 14 | 42 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 20 | 1 | 20 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 20 | 1 | 20 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 50 | 1 | 50 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 50 | 1 | 50 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 518 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 20,31 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yüksek lisans tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Pratik | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
3 | Literatür taraması | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
4 | Literatür taraması | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
5 | Tez konusu benzetim ve deney çalışmaları | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar |
5 | Tez konusu benzetim ve deney çalışmaları | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar |
7 | Tez konusu güncel benzetim ve deney çalışmalarının incelenmesi | Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar |
7 | Tez konusu güncel benzetim ve deney çalışmalarının incelenmesi | Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar |
7 | Tez konusu güncel benzetim ve deney çalışmalarının incelenmesi | Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar |
10 | Tez konusu gerçekleme çalışmaları | Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar Seminer Grup Çalışması |
11 | Tez konusu güncel gerçekleme ve deney çalışmalarının incelenmesi | Seminer Grup Çalışması Laboratuar |
11 | Tez konusu güncel gerçekleme ve deney çalışmalarının incelenmesi | Seminer Grup Çalışması Laboratuar |
11 | Tez konusu güncel gerçekleme ve deney çalışmalarının incelenmesi | Seminer Grup Çalışması Laboratuar |
11 | Tez konusu güncel gerçekleme ve deney çalışmalarının incelenmesi | Seminer Grup Çalışması Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tez konusuyla ilgili benzetimler yapabilmek | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Tez konusuyla ilgili deneyler yapabilmek | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Problem kapsamında analiz kabiliyeti kazanmak | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Tez konusuyla ilgili gerçeklemeler yapabilmek | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
Tez konusuyla ilgili benzetimler yapabilmek | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
Tez konusuyla ilgili deneyler yapabilmek | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
Problem kapsamında analiz kabiliyeti kazanmak | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
Tez konusuyla ilgili gerçeklemeler yapabilmek | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tez konusuyla ilgili benzetimler yapabilmek | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
Tez konusuyla ilgili deneyler yapabilmek | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
Problem kapsamında analiz kabiliyeti kazanmak | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
Tez konusuyla ilgili gerçeklemeler yapabilmek | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
Tez konusuyla ilgili benzetimler yapabilmek | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
Tez konusuyla ilgili deneyler yapabilmek | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
Problem kapsamında analiz kabiliyeti kazanmak | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
Tez konusuyla ilgili gerçeklemeler yapabilmek | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |